Alsie Express
Løsning

Flyselskabet Alsie Express vil levere effektiv og fleksibel service til deres kunder både før, under og efter flyrejsen. Derfor har vi hjulpet med at udvikle en ny, brugervenlig platform, som kunderne altid har lige ved hånden.

42%
flere nye brugere
97%
flere brugere på mobil
40%
flere brugere på tablet

Opgave

Nem adgang til flybilletter

Alsie Express har sat kursen mod en digital fremtid. Som del af denne rejse havde de brug for en brugervenlig – og ikke mindst mobilvenlig – digital løsning, som levede op til de rejsendes høje forventninger.

Den nye digitale platform skulle fungere optimalt på både desktop, tablet og mobil. Især fordi hovedparten af de passagerer, som Alsie Express transporterer hver dag, er travle forretningsfolk. De skal have nem adgang til flybilletter, uanset hvor de befinder sig. Og det er vigtigt, at brugervenligheden er i top, så de hurtigt kan komme videre i programmet.

Derudover bestod opgaven også af at få integreret Alsie Express’ visuelle identitet i den nye digitale løsning.

Løsning

En digital løsning lige ved hånden på tablet og mobil

Med den nye digitale platform er det blevet gjort nemmere end nogensinde før at navigere rundt og bestille flybilletter, hvad end du benytter browser, mobil eller tablet.

Dette er bl.a. lykkes ved at specialudvikle et integreret Magento-system til den globale billetleverandør WorldTicket, Alsie Express bruger som billetsystem. Integrationen har resulteret i, at brugerfladen på alsieexpress.dk passer til de behov og ønsker, der er vigtige for Alsie Express og deres kunder.

Desuden har vi udviklet platformen efter Magento-standarder, så eksterne analyseværktøjer kan integreres. Det betyder bl.a., at Alsie Express i dag ved præcis, hvor godt eller dårligt deres onlineannoncering præsterer. Endda helt ned til den enkelte annonce på medieplatforme såsom Google, Facebook og YouTube.

Resultat

Fokus på brugervenlighed og design

Den nye digitale platform for Alsie Express flytter digitale standarder og optimerer passagerernes oplevelse, når de booker flybilletter via browser, tablet eller mobil.

Og passagerne har taget godt imod den nye platform. En måned efter at platformen er gået live, har Alsie Express fået:

  • 42% flere nye brugere
  • 97% flere brugere på mobil
  • 40% flere brugere på tablet

Sidens brugervenlighed bliver yderligere forstærket af det visuelle design og udtryk, vi – i tæt samarbejde med det sønderjyske bureau Commocean – har videreudviklet i et digitalt format.

Store billeder sælger de eventyr, som rejsedestinationen tilbyder, mens et udvidet farvespektrum og minimalistiske ikoner vejleder den besøgende gennem bookingforløbet.

Designet er blevet udformet med respekt for Alsie Express stærke tradition for høj kvalitet og skarpt design, hvor især deres matsorte fly bliver bemærket i den internationale flybranche.

Andre
cases