Bogø Kostskole
Løsning

At vælge den rigtige (kost)skole er en stor beslutning. Det kræver ofte, at både børn, voksne og sagsbehandlere når til enighed. Vi hjalp Bogø Kostskole med at kommunikere til alle tre målgrupper via én hjemmeside og sælge historien om et skønt sted.

Opgave

En hjemmeside, der appellerer til følelser og fornuft

Bogø Kostskole ønskede en hjemmeside, der forenede fortællingen om skolens ånd og værdier med en præsentation af skolens mange muligheder.

Hjemmesiden skulle give svar på praktiske spørgsmål, men samtidig også give et indblik i, hvad det vil sige at være elev på skolen.

Sagt på en anden måde: Hjemmesiden skulle både appellere til følelserne og fornuften i forsøget på at overbevise de forskellige målgrupper om, at Bogø Kostskole er det rette valg.

Løsning

Intuitive brugerrejser og stemningsfyldte videoer

For at imødekomme målgruppernes forskellige behov udviklede vi en todelt menu-struktur, der gør det nemt og overskueligt for den besøgende at finde lige netop de informationer, der er relevante for den enkelte. Hvad end de er interesseret i viden om dagskolen eller kostskolen. Hvad end de er børn, forældre eller sagsbehandlere.

Desuden har vi skabt et interaktivt kort over skolens areal. Det skal give den besøgende et større overblik over og en bedre forståelse af de mange fantastiske muligheder, Bogø har at byde på.

Fortællingen om skolens mange muligheder har vi også udfoldet i tre stemningsfulde videoer, der er indlejret på hjemmesiden. Disse giver et mere levende indblik i livet på Bogø Kostskole. Desuden sikrer de, at hjemmesiden ikke kun taler til fornuften – men også til følelserne, som er en afgørende faktor for særligt børnenes valg af skole.

 

Resultat

En overbevisende hjemmeside

Bogø Kostskole har fået en hjemmeside, der omfavner deres vigtigste målgrupper og indkapsler skolens DNA.

Krydret med visuelle elementer, stemningsfulde videoer og et interaktivt kort har skolen fået en hjemmeside, der spiller en vigtig rolle i at overbevise målgrupperne om, at Bogø Kostskole er det bedste valg.

Vi er meget begejstrede for resultatet og processen. Makers spørger ind til vores udfordringer og finder løsninger, som vi ikke selv har tænkt. Nu står vi med en hjemmeside og videoer, der er gennemsyret af skolens ånd og præsenterer vores værdier på bedste vis.
Eskild Thomasen, IT Manager hos Bogø Kostskole.

Andre
cases