Vi hjalp med at udvikle og eksekvere en landsdækkende kampagne for DAT. En kampagne, der skulle få udvalgte målgrupper til at sætte sig til rette i flyet fremfor at sætte sig bag rattet, når de skulle fra A til B.
Resultatet blev en mangedoblet omsætning gennem bl.a. Facebook- og Google-annoncering.
DAT – Danish Air Transport – ønskede at overbevise danskerne om, at en flyvetur er et billigere, bedre og hurtigere alternativ end at sætte sig bag rattet.
De ønskede med andre ord at øge antallet af passagerer på deres indenrigsruter med særligt fokus på ruterne Midtjylland-København og fastlandet til Bornholm.
En opgave, vi samlede under én kampagne rettet mod to udvalgte målgrupper.
Det var navnet på den landsdækkende kampagne, vi udviklede og eksekverede i samarbejde med DAT.
Kampagnen bestod af to spor. Det ene rettede sig mod forretningsrejsende, der rejser fra Midtjylland til København, mens det andet spor skulle overbevise par til at booke en weekend getaway til Bornholm.
Med afsæt i dybdegående indsigter om målgrupperne eksponerede vi dem for tilpassede budskaber, videoer og animationer på en lang række medier, herunder annoncering på Facebook og Google. Dette skulle i sidste ende være med til at få flere forretningsrejsende og par til at tænke på DAT, når turen gik til København eller Bornholm.
Målet var klart. DAT ønskede at se flere passagerer boarde deres indenrigsfly med særligt fokus på ruterne Midtjylland-København og fastlandet til Bornholm.
Dette mål blev i den grad indfriet i løbet af de 6 måneder, som kampagnen strakte sig over. Facebook-annoncerne resulterede i en ROAS (Return on Advertising Spend) på 1163%. Det vil sige, at for hver krone, vi postede i annoncerne, omsatte DAT for lidt over 11 kroner.
Samme høje afkast oplevede vi også gennem Google-annonceringen. Annoncerne førte til en ROAS på 8205%. Det betyder, at DAT omsatte for 82 gange så meget som omkostningerne ved annoncerne.