Drejby Strand Camping

 Den sønderjyske campingplads Drejby Strand Camping ønskede, at flere danske og tyske turister lagde vejen forbi pladsen i lavsæsonen. Løsningen blev en målrettet og automatiseret e-mail marketing-indsats, der førte til en stigning i antallet af bookinger.

5000+
sign ups
71%
højere åbningsrate
250%
højere klikrate

Opgave

Flere bookinger i lavsæsonen

Mens Drejby Strand Camping ofte er fuldt booket i de varme sommermåneder, er der flere ledige pladser i lavsæsonen. Derfor ønskede Drejby Strand Camping at overbevise potentielle campister om, at campingpladsen er et dejligt sted at holde ferie – også i de mildere måneder.

Med hjælp og rådgivning fra Makers havde Drejby Strand Camping allerede godt fat i annoncering på Facebook og Google. Men de savnede et mere direkte og personligt talerør til deres målgruppe og manglede i høj grad en måde, hvorpå de kunne række ud til tidligere gæster og lokke dem tilbage til den naturskønne feriedestination.

Løsning

Relevant kommunikation sat på autopilot

Gennem tæt dialog med Drejby Strand Camping udviklede vi en e-mail marketing-strategi tilpasset det danske og nordtyske marked.

Løsningen bestod bl.a. af en række automatiserede flows spredt ud over kalenderåret. Indholdet bestod på strategisk vis af en blanding af ferie-inspiration, først-til-mølle-kampagner og sæsonspecifikke tilbud, der opfordrer køb.

Sideløbende hjalp vi Drejby Strand Camping med at opbygge en lang liste af relevante nyhedsbrevsmodtagere – blandt andet gennem leadgenereringskampagner på Facebook. I den forbindelse har vi også formået at segmentere modtagerne efter foretrukne overnatningsform (feriehytter, lejlighed eller eget telt/vogn).

På den måde kan Drejby målrette sin kommunikation og gøre hver enkelt e-mail mere relevant for den enkelte.

Resultat

“Vi får bookinger i kalenderen, hver gang en mail bliver sendt ud”

Med e-mail marketing fik Drejby Strand Camping direkte adgang til potentielle kunders indbakke, ligesom nyhedsbrevet også gav mulighed for at pleje relationen til allerede eksisterende kunder.

I løbet af de fire måneder, hvor vi har kørt leadgenereringskampagner, har flere end 5000 personer skrevet sig op til nyhedsbrevet. Og det er ikke hvem som helst, der står på modtagerlisten.

En 71% højere åbningsrate og 250% højere klikrate end gennemsnittet i ferie- og rejsebranchen vidner nemlig om en liste fyldt med entusiastiske campister med stort købspotentiale.

Det ses også i bookingerne, som efter et år med e-mail automation er steget betydeligt. Ja, faktisk får campingpladsen bookinger ind, hver gang der bliver sendt en mail ud.

Vi får bookinger i kalenderen, hver gang en mail bliver sendt ud. Hele vores e-mail setup er nu fuldt automatisk – og det passer stort set sig selv. Det er en fantastisk følelse, når en booking tikker ind, fordi en mail blev sendt automatisk til en gæst.
Annemette & Michael Madsen, ejere af Drejby Strand Camping

Andre
cases