Google Ads: Mere omsætning for et lavere budget

Drejby Strand Camping er i hård konkurrence om de danske og nordtyske campingturister. Derfor er det vigtigt at være synlig online, når campisterne er på udkig efter en campingplads.

Makers fandt, i samarbejde med bureau vang, frem til løsningen om en målrettet indsats med Google Ads annoncering, som fik konkurrenternes kunder til at vælge sønderjysk idyl. Og det lykkedes endda med et lavere annoncebudget.

Kunde Drejby Strand Camping
Case SEO-optimering
Google Ads
Søgeordsannoncer
Displayannoncer

Google Ads resultater i 2018 vs. 2017

  • 32%
    lavere annoncebudget
  • 960%
    flere eksponeringer
  • 305%
    højere omsætning
  • 56%
    lavere klikpris

Sønderjysk idyl der skal opdages

Den firstjernede campingplads, Drejby Strand Camping, ligger placeret i skønne naturomgivelser i Sønderjylland ud til Østersøen og Lillehavet. Når først campisterne opdager den sønderjyske perle, sælger campingpladsen næsten sig selv. Men turisterne skal opdage den først. Derfor var målet at skabe indhold, som danske og tyske turister søger efter på Google. Samt at skabe annoncer, som henter kunder fra konkurrenterne.

Mere trafik og lavere klikpris

I slutningen af 2017 påbegyndte vi at SEO-optimere udvalgte undersider på Drejby.dk. Det har betydet, at hjemmesiden ligger højere i Googles søgeresultater på vigtige nøgleord, som campisterne bruger i deres søgen efter campingpladser. Den højere placering har skabt mere trafik på hjemmesiden, og samtidig giver det et bedre samspil mellem Google Ads annoncer og hjemmesiden, hvilket har sikret Drejby Strand Camping lavere klikpriser og mere omsætning.

 

 

 

flere besøgende på hjemmesiden

 

Google Ads kampagner målrettet campister

Siden samarbejdet med Drejby Strand Camping startede, er søgeordsannoncerne blevet optimeret, så de henter relevante besøgende til hjemmesiden, som i højere grad booker sig ind på campingpladsen. Samtidig har vi øget kendskabet til campingpladsen hos potentielle kunder ved at målrette bannerannoncer (display) mod de personer, som har besøgt konkurrenternes hjemmesider. Det har skabt mere trafik og flere bookinger gennem hjemmesiden.

”Det er fedt at opleve så gode resultater af vores annoncering i forhold til sidste år.
At vi kan spare penge på annoncebudgettet og samtidig skabe en større omsætning er over al forventning.”

 

Annemette & Michael Madsen, Drejby Strand Camping