Det er skønt at bo, studere og arbejde i Sønderborg. Det budskab hjalp vi GOTO Sønderborg med at få ud til de rette målgrupper gennem tre kampagnefilm, vi stod for at annoncere på de sociale medier som en del af en større brandingindsats af byen og kommunen.
De fleste kan pege Sønderborg ud på et danmarkskort, men der er ikke nok, der ved, hvad byen har at byde på.
Derfor er det GOTO Sønderborgs opgave er at udbrede kendskabet til byen og kommunen, så flere borgere og virksomheder får øjnene op for, at det er skønt at bo, arbejde og studere på egnen. Et spirende studiemiljø, et internationalt orienteret erhvervsliv og et aktivt kultur- og byliv er blot nogle af de gode historier, som GOTO Sønderborg gerne vil ud med.
En effektiv måde at gøre dette på er gennem annoncering på de sociale medier. GOTO Sønderborg ønskede i den forbindelse tre forskellige kampagnefilm tilpasset tre forskellige målgrupper: De studerende, familier og erhvervslivet.
GOTO Sønderborg havde allerede videoindholdet til kampagnerne på plads. Herefter lagde vi en strategi for, hvordan og hvor indholdet skulle vises. Det arbejde bestod bl.a. i at rådgive dem i, hvordan de tre kampagnefilm bedst kunne tilpasses de enkelte platforme, de skulle vises på. Derudover hjalp vi med at forfine og tilpasse filmenes forskellige budskaber til de forskellige målgrupper.
Med det på plads var det vores opgave at sætte kampagnerne op og herefter optimere dem, så videoerne blev vist for de rette personer på de rette platforme. Målgrupperne stødte på kampagnefilmene på YouTube, LinkedIn, Facebook, TV2 Play og Instagram. Og målgrupperne virkede til at synes om, hvad de så.
Cirka 1,2 mio. personer i målgrupperne blev eksponeret for filmene i løbet af den tre måneder lange kampagneperiode. Ud af de 1,2 mio. personer valgte hele 47% at se den pågældende kampagnefilm til ende. Og det endda til en gennemsnitspris pr. fuld visning, der lå 420% under prisen sammenlignet med en tidligere kampagne af samme type.
Dette lykkedes bl.a. på grund af de klart definerede målgrupper, hvilket gjorde det nemmere at målrette kampagnerne mere effektivt.
I sidste ende betød det, at målgrupperne mødte tilpassede budskaber, en stor del tilsyneladende fandt relevant.