I mere end 50 år har Maxibag.dk leveret sand, flis, jord og meget mere til danske huse og haver.
Med årene er de blevet markedsleder inden for deres branche, og den position ønskede de at cementere gennem digital markedsføring – herunder Google Ads.
Når folk leder efter sand til deres indkørsel eller flis til deres have, er Google ofte første sted, de kigger mod. Derfor var det vigtigt, at Maxibag.dk og deres produkter var øverst at finde i de betalte søgeresultater i form af både Google Shopping-annoncer og søgeannoncer.
Med udgangspunkt i en søgeordsanalyse, konkurrentanalyse og søgevaner fra potentielle kunder, søsatte vi Google Ads-kampagner til hvert produkt i webshoppen. Siden har løbende tests og justeringer sikret, at kampagnerne var optimeret efter de rette søgeord, målgruppe og strategi.
Derudover arbejdede vi strategisk med budgettet, så Maxibag.dk fik mest for annoncekronerne alt efter sæson. Det betød bl.a., at vi i højsæsonen havde stor fokus på CPA (Cost Per Acquisition) og ROAS (Return On Ad Spend) og på at identificere, hvornår et højere annoncebudget var afkastet værd.
Resultat
Maxibag.dk valgte at træde Google Ads-speederen i bund, og de gode resultater fulgte med.
I det første år vi hjalp Maxibag.dk genererede Google Ads-kampagnerne en 90% højere omsætning, 47% flere kliks og 27% lavere pris pr. konvertering sammenlignet med året før.
Vi optimerede annonceforbruget, hvilket betød, at Maxibag.dk for første gang nogensinde ramte et tocifret millionbeløb i omsætning via Google Ads. Dette skete med et annoncebudget, der var 44% højere end året før.
De gode resultater er ikke gået ubemærket hen hos Google.
Maxibag.dk er nomineret til Googles Accelerated Growth Program pga. den ekstraordinære store vækst. Nomineringen betyder, at de får tilbudt et dedikeret team på 5-10 mand fra Google, som forsøger at maksimere de gode vækstresultater.