Tredoblet omsætning på ét år med Google Ads

Mokkahouse opererer i et marked, hvor konkurrencen er benhård. Man skal derfor være knivskarp for at blive set af kunderne og vinde deres hjerter.

Makers har, i samarbejde med DesignRus, optimeret Google Ads-kampagner og Google Shopping-annoncer for Mokkahouse. Det har skabt stor opmærksomhed og resulteret i en 3-dobling af omsætningen.

Kunde Mokkahouse
Case Google Shopping
Google Ads
Søgeordsannoncer
Konverteringsoptimering

Google Ads resultater efter 1 år

  • 146%
    flere eksponeringer
  • 259%
    højere omsætning
  • 48%
    lavere klikpris
  • 1108%
    ROAS (Return on Ad Spend)

Mokkahouse Google Ads case

Konkurrencepræget marked

Mokkahouse sælger kaffe, kaffemaskiner og udstyr til entusiastiske hobby-baristaer. Konkurrencen er stor på markedet, og alle kæmper om de samme kunders opmærksomhed på Google. Vil man forrest i køen af søgeresultaterne, gælder det derfor om at have de bedste annoncer og mest effektive kampagner.

Øget fokus på Google Shopping

En del af strategien bestod i at optimere Google Shopping-annoncerne for Mokkahouse. Målet var at øge deres online salg. Shopping-annoncerne er her et fantastisk salgsværktøj, da de ofte er det første, man møder i et søgeresultat. Og det gør det nemt og overskueligt for potentielle kunder at sammenligne forskellige produkter og priser og vælge det, der passer bedst til dem.

 

 

 

 

 

 

Google Ads kampagner målrettet kaffeentusiaster

I et konkurrencepræget marked, hvor tingene hurtigt forandrer sig, skal man konstant være parat til at tilpasse og optimere sine markedsføringstiltag. Makers har derfor skabt en række nye Google Ads-kampagner for Mokkahouse, der specifikt og effektivt rammer kaffeentusiasterne. Den samlede online indsats, som Makers har stået for, har genereret en omsætning, der er 3 gange højere sammenlignet med året før. Og det er endda med et annoncebudget, der kun er 10 procent højere.

Makers har formået at få meget mere ud af vores annonceringsbudget, og det er fedt at opleve, at når man skruer op for annonceringen, så følger resultaterne med. Det giver tryghed, når der bliver taget professionel hånd om vores annoncering.

– Natasha Bøgelund Lajevardi, CEO Mokkahouse