Mokkahouse

Makers har i samarbejde med DesignRus optimeret Google Ads-kampagner og Google Shopping-annoncer for Mokkahouse. Det har skabt stor opmærksomhed og resulteret i en tredobling af omsætningen på et år.

146%
flere eksponeringer
48%
lavere klikpris
1108%
ROAS (Return on Ad Spend)

 

 

 

Opgave

Kampen om kundernes opmærksomhed

Mokkahouse er en webshop, der sælger kaffe, kaffemaskiner og udstyr til entusiastiske hobby-baristaer.

Konkurrencen er stor på markedet, og alle kæmper om de samme kunders opmærksomhed på Google.

Vil man indtage de øverste pladser i søgeresultaterne, gælder det derfor om at have de bedste annoncer og mest effektive kampagner. Dem hjalp vi med at udvikle.

Løsning

Google Ads-kampagner målrettet kaffeentusiaster

En del af strategien bestod i at optimere Google Shopping-annoncerne for Mokkahouse. Målet var at øge deres online salg.

I den forbindelse kiggede vi mod Shopping-annoncerne, da de ofte er det første, man støder på i et søgeresultat.

Samtidig gør annoncerne det nemt og overskueligt for potentielle kunder at sammenligne forskellige produkter og priser og vælge det, der passer bedst til dem.

Makers har formået at få meget mere ud af vores annonceringsbudget, og det er fedt at opleve, at når man skruer op for annonceringen, så følger resultaterne med. Det giver tryghed, når der bliver taget professionel hånd om vores annoncering.
Natasha Bøgelund Lajevardi, CEO Mokkahouse
Resultat

Højere omsætning til en lavere klikpris

Den samlede online indsats, som Makers har stået for, har genereret en omsætning, der er tre gange højere sammenlignet med året før. Og det er endda med et annoncebudget, der kun er 10 procent højere.

Derudover har Google Ads-kampagnerne og Google Shopping-annoncerne resulteret i:

  • 146% flere eksponeringer
  • 48% lavere klikpris
  • 1108% ROAS (Return on Ad Spend)

Andre
cases