Tæt kontakt til moderne landbrug

Makers har skabt en ny identitet, udarbejdet en fokuseret markedsføringsstrategi og øget online tilstedeværelse for Nielsen & Smith. Det har resulteret i et styrket brand og en større omsætning.

Siden 2015 har Makers været strategisk samarbejdspartner for den danske landbrugsvirksomhed, Nielsen og Smith A/S. Virksomheden er kendt for deres kvalitetssædekorn og rådgivning inden for planteavl og handel med råvarer. Sammen har vi udfordret en traditionsrig branche og indført fokuserede markedsføringsaktiviteter, som avler succes til en ambitiøs vækststrategi.

Kunde Nielsen & Smith A/S
Case SEO/SEM
Sociale medier
Strategi
Medieplanlægning
Visuel brand identitet
Website og websdesign
Online markedsføring
Produkt/emballage design

Ny visuel identitet – Nielsen & Smith er et grovvareselskab med en næsten 100 år lang historie. Det betød, at virkeligheden havde ændret sig, og virksomheden havde brug for en ny profil. I 2015 startede vi en transformation af brandet, som skulle udvide
målgruppens viden om de mange services virksomheden leverer.

Nielsen & Smith stod over for forandringer og et udtrykt
ønske om at udbrede kendskabet til virksomheden inden for landbruget. Visionen var at gå fra den klassiske forædler af såsæd til et moderne grovvareselskab med værktøjer og
ressourcer til at varetage og levere til hele cyklussen omkring landmandens forbrug og efterspørgsel af bl.a. korn, gødning, såsæd, økologi, planteværn samt fyrings- og maskinolie.

I et tæt samarbejde udviklede vi en bredere identitet,
der effektivt kommunikerer de forskellige ydelser og produkter, som Nielsen & Smith tilbyder. I dag står den traditionsrige
virksomhed med en stærk identitet, et øget kendskab og en større omsætning.

Øget kendskab hos målgruppen – Medieplanlægning og medieindkøb har været et centralt element i projektet, der handler om at nå ud til målgruppens forskellige indkøbsbehov. Samtidig skulle vi sikre, at Nielsen & Smith kommunikerer relevante og salgsfremmende budskaber for målgruppen.

Det betyder, at forskellige markedsføringsaktiviteter blev sat i værk – målrettet de forskellige kunder.

Dermed deltog Nielsen & Smith på NutriFair messen i 2017, hvor 4300 fagfolk inden for landbruget var samlet i Fredericia. Desuden har det traditionsrige grovvareselskab fået en massiv online tilstedeværelse, hvor en målrettet indsats overfor danske landmænd har øget kendskabet (læs mere herunder). Og målrettede offline kampagner (distribution af foldere og annoncering i aviser og fagblade) har øget kendskabet til Nielsen & Smiths produkter, og skabt en større afsætning af sæsonbestemte varer.

Målrettet online markedsføring – Makers har intensiveret den 100 år gamle virksomheds digitale markedsføring. Grundlaget er en optimering af Nielsen & Smiths online univers, hvor virksomhedens produkter er tilgængelige for en ny målgruppe, som i dag vækster virksomheden.

Målrettede landingpages henter besøgende ind på hjemmesiden og konverterer leads til kunder. SEO (søgemaskineoptimering) og SEM (AdWords annoncering) sikrer for eksempel at landmanden, der søger kvalitetssædekorn på Google, finder frem til Nielsen & Smiths produkter på hjemmesiden.

Målrettet online markedsføring – Dertil indsamler Makers
hele tiden ny viden om Nielsen & Smiths kunder gennem
de besøgende på hjemmesiden. Den nye viden er grundlag
for fokuseret online markedsføring på sociale medier og via
nyhedsbreve.

De to strategiske ben i den målrettede online markedsføring sikrer, at der kontinuerligt kommer flere potentielle kunder
ind på hjemmesidens landingpages. Og det sikrer Nielsen & Smith en stor tilstedeværelse i markedet, der harmonerer
med virksomhedens vækstmål.