Bindeled for det europæiske marked
Sumi Agro Europe (SAE) er en stor organisation med 11 individuelle europæiske kontorer, der til sammen dækker mere end 25 lande (2023). Hvert regionalt kontor varetager udvikling, godkendelse og distribuering af avancerede landbrugsprodukter på lokalt plan gennem joint venture-samarbejder. Slutbrugeren – de, der benytter de færdige løsninger – er landbruget. Sumi Agro Europes nye site fungerer som et centralt bindeled til virksomhedens mange grene og dertilhørende interessenter.
Én hjemmeside, 3 formål
Makers’ opgave var at skabe et website, som (udover at inkorporere SAEs nye brandidentitet) ville understøtte samtlige interessenter ved at:
1) Fungere som en intern platform for vidensdeling på tværs af de europæiske kontorer.
2) Promovere Sumi Agro Europe eksternt mod potentielle samarbejdspartnere, for efterfølgende at etablere direkte kontakt til det relevante regionalkontor.
3) Give aktører i landbruget et overordnet overblik over SAEs løsninger, for efterfølgende at dirigere dem videre til deres lokale SAE-hjemmesider, hvor regionens specifikke produktkatalog findes.
Bedre brugeroplevelse gennem kommunikation og UX
Da Sumi Agro Europes forhenværende website blot bestod af én enkelt side med sparsom information, stod Makers overfor en stor kommunikationsopgave. I samarbejde med SAE har vi stået for at definere, producere og strukturere nyt indhold, som er relevant og nødvendig for den videre brugerrejse.
I denne proces var fokus på at skabe et strategisk UX-design, som leder hver enkelt målgruppe gennem deres individuelle brugerrejser. Det kommer blandt andet til udtryk i den skarpt opdelte menustruktur og kategorier; informationsflowet samt de hurtige genveje over til de regionale kontorers hjemmesider.
Til relancering af vores corporate hjemmeside, gjorde vi et stort forarbejde, hvor vi var i dialog med Makers samt et tysk og et engelsk bureau. Det var Makers, vi valgte at gå videre med.
På den indledende workshop spurgte Makers aktivt ind til vores udfordringer og behov, og de demonstrerede hurtigt en god forståelse for vores virksomhed og branche.
Gennem hele projektet har vi arbejdet tæt sammen med det kreative og tekniske team, som løbende guidede os gennem processen og kom med virkelig mange gode input og løsningsforslag, både teknisk, designmæssigt og ikke mindst i forhold til, hvad der kunne optimere vores kommunikation. Makers er meget professionelle og kompetente, samtidig med at de er super gode at samarbejde med. Vi er virkelig glade for resultatet af vores nye hjemmeside.– Henriette Nørgaard, Tolling Manager, Sumi Agro Europe (UK)
En platform for vidensdeling
Det nye website fungerer som et samlingspunkt, hvor ansatte på tværs af de 11 europæiske kontorer kan indhente viden og holde sig opdateret om nye tiltag. Det sker gennem sitets designerede case- og nyhedsside.
Desuden kan cases fremhæves på øvrige undersider gennem et såkaldt ”feed”. På den måde kan de hjælpe til at underbygge salgsbudskaber og gøre interesserede læsere endnu klogere på SAEs arbejde og kompetencer.
Digital fortolkning af brandidentiteten
Makers fik til opgave at implementere Sumi Agro Europes splinternye orange-grønne brandidentitet. Med udgangspunkt i brandguiden har vi tilpasset den til et digitalt univers, som samtidig giver fleksibilitet til at udskifte og lege med forskellige visuelle elementer. Resultatet er blevet en moderne og dynamisk hjemmeside, som der er fængende og let at navigere i.