Øg dit brands troværdighed

Reklamerne bliver vist på et medie med høj troværdighed, og denne troværdighed smitter af på dit brand.

All-round digitalt bureau

Annoncering på TV2 Play er én marketingkanal ud af mange. Vi hjælper dig med at tænke dine TV2 Play-annoncer ind i din overordnede marketingindsats.

Din reklame bliver set til ende

Vær sikker på, at dit budskab når frem til din målgruppe. 96% af reklamerne på TV2 Play bliver set til ende.

Det bedste fra tv og digital markedsføring

”Det er alt for dyrt.”

”Kan vi overhovedet være sikre på, at reklamerne rammer vores målgruppe?”

Det er nogle af hovedpinerne, der er knyttet til den klassiske tv-reklame, man kender fra flow-tv.

I takt med at vi har bevæget os fra flow-tv til streaming har den klassiske tv-reklame fået benhård konkurrence af målrettede tv-reklamer på streamingplatforme – også kaldet addressable TV. Det betyder, at du som annoncør på TV2 Play får det bedste fra begge verdener.

På den ene side får du troværdigheden og effekten fra TV, mens du på den anden side nu har muligheden for at målrette dine reklamer efter bl.a. demografi og geografi, så du får det maksimale ud af dine annoncekroner.

Det betyder, at to personer ikke nødvendigvis får vist samme reklame, selvom de har sat sig i hver deres sofa for at se samme program. I stedet kan reklamerne være tilpasset seerens bopæl, køn, alder, interesse for specifikke programmer eller data fra egen kundebase.

Og så kan du på TV2 Play være sikker på, at din målgruppe ser hele din reklame.

Hele 96% af TV2 Play-reklamer bliver set til ende. Til sammenligning viser tal fra TV2, at kun 5% af Facebook-reklamer og 20% af YouTube-reklamer bliver set til ende.

Spørg en specialist

Er TV2 Play-annoncering ukendt territorie for dig? Og kunne du godt tænke dig at blive (endnu) klogere på de mange muligheder med TV2 Play-annoncering?

Så er Danni, personen du skal have fat i.

Hiv fat i Danni
Skriv til Danni
Ring til Danni på

5 fordele ved TV2 Play-annoncering

Vil du øge kendskabet til din virksomhed, promovere dit produkt eller skabe en brandfortælling, der sætter sig fast i målgruppens bevidsthed. Der kan være mange formål – og lige så mange gode grunde til at benytte TV2 Play-annoncering.

Lån troværdighed fra TV2

TV2 er et troværdigt og anerkendt medie, og når dine annoncer dukker op mellem deres kvalitetsindhold, så opnår dine annoncer høj troværdighed.

Din målgruppe ser reklamen til ende

96% af annoncerne på TV2 Play bliver set til ende. (Kilde: TV2 Play)

Målrettede og relevante reklamer

Vær sikker på, at dine reklamer rammer din målgruppe ved at segmentere dem ud fra geografi, demografi, egen data og adfærd.

Højeste ROI af alle videomedier

Addressable TV har en ROI på 144% – 44% højere end online video og 29% højere end YouTube. (Kilde: TV2 Play)

Mere end 1,7 mio. månedlige brugere

De mange brugere gør det muligt at ramme lige præcis den målgruppe, der er vigtig for din forretning. (Kilde: TV2 Play)

Et kort eksempel på TV2 Play-annoncering

Forestil dig en fødevarevirksomhed, der bl.a. sælger økologisk flødeis.

De har lavet en reklamefilm, de gerne vil annoncere med i sommermånederne. Derudover ved virksomheden, at dens typiske kunde er en kvinde over 30 år bosat i en af de fem største danske byer.

Reklamefilmen bliver herefter målrettet denne is-hungrende målgruppe.

Men som vi alle ved, så er der visse dage i løbet af sommeren, hvor isene smager ekstra godt – nemlig de varme solskinsrige dage. Med udgangspunkt i TV2’s vejrdata bliver reklamefilmen derfor vist, når vejrprognosen melder om sommervejr. Smart, ikke?

Sådan kan vi hjælpe dig med TV2 Play-annoncering

Hos Makers kan vi hjælpe dig med de strategiske overvejelser bag dine annoncer på TV2 Play, ligesom vi også klarer den tekniske opsætning af annoncerne.

Det betyder også, at vi ikke selv finder kameraet frem og filmer din reklamevideo, hvis der er behov for at producere en ny video. Vi kender dog nogen, der kan netop det. Vi arbejder nemlig sammen med en række dygtige videospecialister.

De kan hjælpe dig med at skyde en professionel video, der ikke slår bunden ud af dit marketingbudget. En video, du kan bruge på tværs af dine markedsføringskanaler og ikke kun på TV2 Play.

Vi hjælper dig igennem fra start til slut

1

Strategi

Først bliver vi klogere på dine behov og dine ønsker med TV2 Play-annoncering.

Det betyder, at vi i fællesskab drøfter grundlæggende spørgsmål som:

  • Hvem er din målgruppe?
  • Hvad er dit budget og din tidsramme?
  • Hvad er dit mål med at annoncere på TV2 Play?
  • Hvordan hænger TV2 Play-annoncering sammen med resten af din marketingindsats?
  • Skal der produceres en reklamevideo, eller har I allerede en, vi kan bruge? Og hvor lang skal videoen være?
2

Eksekvering

Når strategien er på plads, begynder den tekniske del af arbejdet.

Vi sætter nemlig kampagnen op på TV2 Plays annonceplatform, og vi sørger for, at der er styr på:

  • Hvornår på året annoncerne skal vises
  • Hvor ofte annoncerne skal vises
  • Valg af målgruppe

 

3

Tracking

Vi sørger løbende for at holde dig opdateret på, hvordan din kampagne performer.

Sådan ved du altid, hvad du får for pengene.

TV2 Play-annoncering kan ikke stå alene

Det kunne være rart, hvis der kun skulle én tv-reklame til, og så var din kunde overbevist om at svinge dankortet i din forretning. Så simpelt er det desværre ikke.

I dag består kunderejsen af mange kontaktpunkter spredt ud over forskellige platforme. Derfor skal du naturligvis være til stede på de kanaler, som din målgruppe klikker og scroller rundt på. Det kan være Facebook, LinkedIn, Google og/eller e-mail marketing.

Vi hjælper dig med at tænke annoncering på TV2 Play ind i din overordnede marketingindsats, så der er en rød tråd på tværs af dine kanaler.

FAQ om TV2 Play-annoncering

Hvad koster TV2 Play-annoncering?

Det koster ikke mere, end det du har lyst til. Med det mener vi, at du kan lægge et budget, som TV2 Play aldrig vil overskride.

Som annoncør betaler du en pris pr. tusinde visninger, som din reklame opnår.

Denne pris afhænger af flere faktorer såsom:

  • Længden på reklamen
  • Hvornår på året reklamen skal vises
  • Hvor specifikt du ønsker at målrette din reklame.

Ifølge TV2 bruger deres annoncører i gennemsnit ca. 20.000 kr. på en addressable TV-kampagne.

Hvordan adskiller addressable TV sig fra traditionelle tv-reklamer?

Addressable TV adskiller sig fra traditionelle tv-reklamer ved, at det giver mulighed for at vise reklamer til specifikke husholdninger eller seere baseret på deres geografi, demografi og adfærd.

Reklamerne er med andre ord mere målrettede (og dermed mere relevante for seeren).

Dette er ikke på samme måde muligt i de traditionelle tv-reklamer.

Her vælger man at få vist sin reklame i forbindelse med et specifikt program, hvor man kan risikere, at seerskaren er enormt bred. Det betyder, at du risikerer at bruge penge på at få vist din reklame til personer, der måske ikke har interesse i dit produkt eller din ydelse.

Er TV2 Play-annoncering noget for alle?

Vi vil som udgangspunkt påstå, at alle typer virksomheder – stor som lille – kan få gavn af at annoncere på TV2 Play.

Platformen er nemlig et særdeles effektivt værktøj til at skabe opmærksomhed omkring dit brand. Og så endda til en overkommelig pris.

Modsat de traditionelle tv-reklamer, hvor du nemt kan ende med at betale titusindvis af kroner for et lille spot i en reklameblok, fastsætter du selv et budget for dine annoncer på TV2 Play.

Det betyder, at du i sidste ende er med til at bestemme prisen – alt efter den ønskede længde, målgruppe og tidspunktet for annoncerne.

Hvordan kan jeg målrette min reklame på TV2 Play?

På TV2 Play kan du målrette dine reklamer ud fra fire parametre:

Geografi

  • Inddel din målgruppe efter region, kommune eller helt ned til postnummer

Demografi

  • Målret din annonce efter alder og køn

Adfærd

  • Målret din annonce efter de brugere, der har set et specifikt program eller en programrække, som har en relevant kontekst til dit brand.

Egen data

  • Skab en brugerdefineret målgruppe ved at hente data fra din egen kundebase – fx kundedata, kundeindsigter, CRM-data og opsamlede leads
Findes der andre streamingplatforme, der tilbyder addressable TV?

Udover TV2 Play kan du også lave målrettede tv-reklamer på ViaPlay og Discovery+.

Derudover er streaminggiganter som Netflix og Disney+ også ved at rulle addressable TV ud verden over, men det er endnu ikke landet i Danmark.

Det betyder, at TV2 Play med sine 900.000 abonnenter stadig sidder tungt på markedet for addressable TV i Danmark. Det er også en af grundene til, at vi anbefaler TV2 Play-annoncering, hvis man gerne vil teste, hvad tv-mediet kan.