fbpx

Årets største handelsdag, Black Friday, er ikke mange uger væk. På denne dag opsøger flere tusinde købeklare danskere de bedste online-tilbud. Vi hjælper dig med at give dagen stor kundeværdi og omdanne de mange besøgende til stærke kunderelationer.

Black Friday er et amerikansk fænomen, der markerer dagen efter Thanksgiving og starten på julehandlen. Black Friday blev introduceret i Danmark i 2013 og danskernes interesse for dagen er vokset eksplosivt siden. I 2017 blev der handlet for 2,1 milliarder kroner i Danmark, hvilket gør det til den største registrerede handelsdag nogensinde i Danmark.

Konklusionen er altså, at danskerne elsker Black Friday-konceptet, og du vil elske deres ivrige købelyst!

 

Skab værdi med nye kunderelationer

Black Friday er en dag, der skaber mange muligheder og værdi for dig som webshop-ejer. Det drejer sig om langt mere end bare salg af varer på dagen. Du har nemlig, på denne dag, de bedste muligheder for at øge kendskabet til din webshop. Folk er nemlig ekstra villige til at bruge penge og handle i webshops, de ikke kender til i forvejen. Udnytter du mulighederne rigtigt, kan du få nye kunderelationer, tilmeldinger til dit nyhedsbrev og følgere på dine sociale medier. Og det er i den grad med til at skabe fremtidig værdi for dig og din webshop.

 

Gør din webshop klar til Black Friday

Tjek din server og loading-hastighed

Hvis der er noget, der spolerer et salg, er det, hvis din webshop er for langsom. Ingen gider at vente, når de klikker sig fra produkt til produkt. Derfor er det vigtigt, at dine servere kan klare det øgede antal besøgende. Det samme gælder din loading-hastighed, som også gerne skal kunne følge med. Er du i tvivl, om din webshop er hurtig nok? Så tjek din hastighed lige her.

Mobiloptimeret hjemmeside

Mange besøgende tjekker gode tilbud og shopper via mobilen eller tablet. Hvis du ønsker en god placering i Googles søgeresultater på mobile enheder, er det derfor vigtigt, at din hjemmeside er mobiloptimeret. Hvis din hjemmeside ikke fungerer optimalt på mobil, risikerer du at miste besøgende og potentielle salg.

Black Friday landingpage og produktkategorier

Med produktkategorier og en landingpage dedikeret til Black Friday, finder besøgende dig nemmere, når de søger nettet tyndt efter gode Black Friday-tilbud. De bliver sandsynligvis dirigeret direkte ind på din dedikerede landingpage, hvor du har fuld kontrol over brugeroplevelsen. Sørg også for at SEO-optimere, så besøgende finder netop din landingpage, når de søger efter bestemte populære varer på dagen.

Lad kunderne betale med MobilePay

Danske forbrugere sætter i den grad pris på en brugervenlig og hurtig løsning i forbindelse med online betaling. Så gør det nemt og øg dine chancer for salg ved at tilbyde betaling med MobilePay på din webshop.

Tiltræk opmærksomhed op til Black Friday

Eksponering på sociale medier

Sørg for, at følgere på de forskellige sociale platforme ikke er i tvivl om, at I deltager i Black Friday. Fremvis spændende varer, der vil være på tilbud på dagen. På den måde har de måske allerede besluttet sig for noget, de vil købe på dagen.

Planlæg opslagene til dagen på forhånd. Hvis du f.eks. ønsker at køre timetilbud på din webshop, så skriv opslagene på forhånd og planlæg dem ind på Facebook. Så bliver de automatisk delt på de rigtige tidspunkter i løbet af dagen, og du har én ting mindre at holde styr på.

Bannere på hjemmesiden

Tilføj bannere og andet grafisk materiale på din hjemmeside. Så kan besøgende ikke undgå at se, at der vil være gode tilbud at hente hos jer til Black Friday. Det kan også være en god idé med et nedtællingsur, der tæller ned til selve dagen.

Email-marketing

Email-marketing er en god måde at sprede dit budskab på, og det er billigere end annoncering. Dem, der er tilmeldt nyhedsbrevet, er forhåbentligt også loyale kunder, der måske venter spændt på at se jeres Black Friday-tilbud.

Gør det også gerne attraktivt for nye kunder at tilmelde sig nyhedsbrevet. Måske kan de tilmeldte, nye og nuværende, få adgang til gode tilbud før alle andre. Selvom de ikke køber noget på selve dagen, har du stadig fået dem tilmeldt nyhedsbrevet. Så kan du følge op og skabe salg længere henne ad vejen.

Annoncering

Det er lidt dyrere at annoncere på Black Friday, fordi der er en langt større efterspørgsel. Dog er konverteringsraten også højere end normalt, og det kan altså være meget fordelagtigt at annoncere med Google Ads, Facebook osv. Lav eventuelt en analyse af, hvor meget I kan bruge og forventer at få tilbage i afkast af annoncerne.

 

Husk også…

…at Cyber Monday falder mandagen efter Black Friday! Her er der ligeledes mulighed for at nå ud til de købeklare danskere og skabe salg og gode kunderelationer.

 

Ønsker du hjælp til at blive klar og få styr på de sidste detaljer, så tag gerne fat i os hos Makers på makers@makers.dk eller tlf. 8799 0009.