fbpx

Sommerferien nærmer sig, og på bureauet er vi alle ved at forberede os på, hvad vi skal fordybe os i, nu når tiden er til det. Vi deler selvfølgelig glædeligt ud af vores bud på, hvad din sommerferielæsning kan bestå af, så her får du vores anbefalinger.

Vi har samlet vores personlige anbefalinger til spændende læse- og lyttestof inden for marketingverdenen, til din sommerferie. Her fortæller nogle af hovederne fra Makers, hvor de selv finder inspiration og giver deres anbefaler til, hvad du kan kaste dig over i din sommerferie. Vi har samlet alt fra artikler til podcasts, personligt anbefalet af vores dygtige hoveder hos Makers.

Så mangler du noget at fordybe dig i henover sommerferien, så du kan komme tilbage med ny inspiration? Så læs med her.

 

Anbefalinger fra vores marketingafdeling 

Thomas Nørremark, Head of Digital Marketing:

Jeg vil anbefale, Den Kreative tænkers hemmelighed. Lær at se sammenhænge, andre ikke ser. Den er på mit sofabord, og handler om at kunne tænke kreativt, træne i at se sammenhænge, og nye muligheder forsidegenerering og konceptudvikling. Den indeholder ligeledes 21 opgaver, som styrker din kreativitet.

Køb den her

 

Danni Moshe, Digital Marketingkonsulent: 

Jeg vil anbefale nogle af de inspirationskilder jeg selv bruger. Det er her jeg får mine nyheder fra, om hvad der rører sig i branchen og så er de delt op i kategorierne Google, Facebook, Sociale Medier og Markedsføring, så de er nemme at gå til. Opdelingen gør at jeg hurtigt kan danne mig et overblik og altid finde de seneste nyheder indenfor hvert medie.

 

Steffen Rohde, Kommunikationskonsulent: 

Jeg foretrækker historier frem for teoribøger, når jeg skal læse i min sommerferie. Men jeg vil stadig inspireres og lære mere om mine favoritemner; kreativitet og forbrugere (også kaldet mennesker). Walter Isaacsons biografier er inspirerende historiefortællinger om inspirerende mennesker. Hans biografi om Steve Jobs er fyldt med historier om, hvordan manden bag Apple, verdens mest værdifulde virksomhed, revolutionerede hele 6 industrier. Med biografien får du en meget personlig skildring af Steve Jobs, som bestemt ikke altid er pæn, og du får utallige øjenåbnende ideer til, hvordan man skaber produkter og services, som forbrugere elsker.

Find bogen her

 

Anbefalinger fra vores tekniske afdeling

Thomas Binder, Projekt- og Udviklingschef:

Personligt vil jeg anbefale WEconomy, som ikke er teknisk, men relevant til fremtidsperspektiver og trends, som egentlig allerede er faktuelle. Det handler både om økonomi, den næste bølge af forbrugere, forretnings strategier, eCommerce og i det hele taget hvordan vores tankegang er og hvordan det hele morfer sammen.

Bogen kan findes her

 

Anbefalinger fra vores studiemedhjælpere

Sofie Loczi, Studiemedhjælper:

Jeg vil anbefale Marketingbrief, der er en podcast som deler både tips, tricks og hacks, til din online marketing. Emil og Halfdan, som står bag, er engageret online marketing-nørder, og de deler, på kun 10 minutter, ud af brugbare råd og egne erfaringer til gavn for den digitale marketing. Hver episode går i dybden med mange forskellige, spændende aspekter af online marketing, som inspirerer og hjælper med at forbedre din egen online marketing. eller der hvor du henter dine podcast

Find alle episoder her eller der hvor du henter dine Podcast

 

Kristine Licht, Studiemedhjælper:

Jeg går ind for, at det skal være sjovt at lære nyt. Især her i sommerferien, hvor man måske ikke er til det helt tunge læsestof. Bogen Jytte fra marketing er gået for i dag handler om adfærdsdesign, som er en anderledes måde at skabe adfærdsændringer på, og kan give ny inspiration til dig, der ønsker at skabe forandring. Det hele forklares på en sådan måde, at du ikke kommer til at kede dig. Bl.a. både ved hjælp af Joe and the Juice, guitarkasser og Justin Bieber.

Bogen kan købes lige her (også som e-bog og lydbog)

 

Anbefalinger fra vores direktør

Louis Ebler, Direktør:

Jeg anbefaler White Hat UX – The Next Generation in User Experience.

Online-verdenen har i årevis været stedet, hvor skumle typer og tjenester har haft frit spil til at snyde og bedrage efter forgodtbefindende. Heldigvis er forbrugerne i stigende grad begyndt at gøre oprør. De vil have ærlige brugeroplevelser, og det er netop, hvad White Hat UX handler om. Bogen er ikke en hvilken som helst bog om User Experience. Den henvender sig til folk, som ikke nødvendigvis har en baggrund i UX, men som på den ene eller anden måde har UX under deres hat. Folk som nu har brug for værktøjer til at evaluere, diskutere og udforme gode, ærlige og transparente brugeroplevelser. Find den her

Hvis man er til spænding, teorier og fiktion, er Oprindelse af Dan Brown en rigtig god, afslappende sommerlæsning – Ultimativ spænding, skjulte symboler og en særdeles spændende teori om kunstig intelligens. Den beskriver en skræmmende virkelighed, i en nært forestående tid med en verden styret af supercomputere. Find den her