Officiel Google Partner

Vi er officielle Google Partner. Det er din garanti for, at vi holdes opdateret med den nyeste udvikling og leverer kvalitetsannoncer.

+10 års erfaring

Vi har arbejdet med Google Ads så længe, vi kan huske. Det betyder, at vi kan the do’s and don’t nærmest i søvne. Alligevel gør vi os umage for at skræddersy dine ads efter dine behov og mål.

Nomineret til Google-pris

Vi er stolte af, at vores kunder er blevet nomineret til Google’s Accelerated Growth Program – et partnerskab, som tilbydes de hurtigst voksende virksomheder.

Spørg en Google-specialist

Danni ved alt, hvad der er værd at vide om Google Ads. Annonceformater, målgrupper, mål, sporing – you name it.

Eller sagt på en anden måde: Danni ved alt det, der skal til for at skabe resultater, du kan se på bundlinjen.

Hiv fat i Danni
Skriv til Danni
Ring til Danni på

Vores tilgang som Google Ads-bureau: Sådan skaber vi resultater for dig

Alle virksomheder er forskellige, men fremgangsmåden er ofte den samme, når det kommer til at skabe mærkbare resultater med Google Ads.

Det er i hvert fald vores erfaring som Google Ads-bureau, hvor vi gennem tiden har håndteret Google-annoncer hos alt fra virksomheder i kaffebranchen til virksomheder i turistbranchen.

Vi har delt vores proces op i fire trin, der sikrer det bedst mulige udgangspunkt for, at du får mere ud af dine annoncekroner på Google.

1

Vi lærer dig at kende og lægger i fællesskab en strategi

Når du kontakter os, vil du blive stillet over til en af vores Google Ads-specialister, der vil fungere som din faste sparringspartner og kontaktperson gennem hele processen.

Med udgangspunkt i en analyse af din Google Ads-konto får I en snak om din virksomhed, din nuværende position, udfordringer og mål med Google Ads.

Med andre ord lægger vi i fællesskab en strategi, der sætter en klar retning for resten af processen.

Inden vi begynder at pumpe penge i dine annoncer, skal vi først have afklaret grundlæggende spørgsmål som:

  • Hvad er dit mål med at annoncere på Google?
  • Hvordan er din Google Ads-konto opbygget på nuværende tidspunkt?
  • Hvem vil du gerne ramme med din annoncering?
  • Hvad er dit budget og tidsramme?

Når vi har drøftet det, giver vi dig vores anbefalinger til mål, målgruppe, opsætning af konto, budget og tidsplan.

2

Vi sætter dine kampagner op

Når I kan nikke ja til strategien, begynder den tekniske del af arbejdet, og den del tager vi os naturligvis af.

Vi sætter nemlig dine kampagner op, og vi sørger for, at der er styr på tracking, produktfeed, analyseværktøjer og andre elementer, der er vigtige for, at dine kampagner skaber de bedst mulige resultater.

 

Når alt er sat op, præsenterer vi vores udkast for dig.

Du har naturligvis mulighed for at give feedback, før annoncerne skubbes ud til din målgruppe.

3

Vi går live og optimerer løbende

Kampagnerne sættes live, og vi overvåger løbende effekten gennem den data, som Google serverer for os.

Og når det giver mening, optimerer vi dine annoncer.

Google står nemlig aldrig stille, og det gør vi heller ikke.

Vi sørger for, at dine kampagner bevæger sig i samme retning, som Googles opdateringer og algoritmer dikterer. Det betyder, at vi konstant holder øje med muligheder, der kan få dine annoncer til at præstere endnu bedre.

4

Vi holder dig opdateret

Gennem vores live dashboard har vi gjort det muligt, at du altid selv kan holde dig opdateret på, hvordan kampagnerne præsterer.

Her præsenterer vi den aktuelle status på dine annoncer på nem og overskuelig vis, så du i løbet af ingen tid kan danne dig et overblik.

Derudover holder vi også faste statusmøder, hvor vi i fællesskab gennemgår alt, der har betydning for dine Google Ads-kampagner.

Kunder, der har fået succes gennem Google Ads

Annonceformater til hele kunderejsen

En af Google Ads’ helt store styrker er, at det kan bruges på tværs af hele kunderejsen. Google Ads består nemlig af en række annonceformater, du bl.a. kan bruge til at skabe opmærksomhed, generere leads eller skabe flere salg.

Nedenfor har vi kort skitseret de fire vigtigste annonceformater, vi som Google Ads-bureau oftest kigger mod, når vi skal skabe mærkbare resultater for vores kunder.

Søgeannoncer

Søgeannoncer er med afstand den mest udbredte annoncetype på Google, og du er med garanti stødt på dem, når du har søgt efter et produkt eller en ydelse.

Søgeannoncer er tekstannoncer, som viser sig, når folk bruger et bestemt søgeord. Dermed kan du med en søgeannonce ramme de personer, der leder efter netop det, du tilbyder.

Du kan bruge søgeannoncer i alle stadier af kunderejsen. I første omgang kan du være til stede med relevante annoncer, når din målgruppe klikker nysgerrigt rundt efter generel information omkring den type produkt/service, du tilbyder. Og så kan du følge op med søgeannoncer, når din målgruppe har bestemt sig og leder specifikt efter dit produkt.

Google Shopping

Hvis du har en webshop, er Google Shopping en no-brainer. Med udgangspunkt i dine produkttitler og produktbeskrivelser dukker dine annoncer op, når folk søger efter et specifikt produkt.

Google Shopping-annoncer vises i et visuelt format med billede, pris, information om produktet og navnet på din webshop.

Du skal med andre ord være klar med dine Google Shopping-annoncer, når din målgruppe har fundet dankortet frem og er klar til at købe.

Google Display

Hvis folk ikke kender din virksomhed og dine produkter, så er chancen for, at de bliver kunde hos dig forsvindende lille.

Det kan Display-annoncer heldigvis lave om på. Display-annoncer er visuelle bannerreklamer, der vises på hjemmesider, der er relevante for din målgruppe. Dermed er Display-annoncer særligt velegnede til at skabe kendskab og rækkevidde.

Gennem Googles Display-netværk kan du få vist dine annoncer på millioner af websites, men det er selvfølgelig ikke alle websites, der er lige relevante for din virksomhed. Derfor kan du også vælge hvilke hjemmesider og hvilke målgrupper, som annoncerne skal skubbes ud til.

Eksempelvis kan du rette dine Display-annoncer mod folk, der har vist interesse for et produkt eller en ydelse på dine konkurrenters hjemmesider. Dermed kan du fange kunderne før konkurrenterne.

Videoannoncer

Du kan også vise dine produkter frem fra deres bedste side gennem videoannoncer på YouTube og websites og apps, der er Google videopartnere.

Når du annoncerer på YouTube, kan du nå ud til mere end to milliarder brugere. Men vi går ud fra, at ikke alle to milliarder er i din målgruppe. Derfor kan du også præcist segmentere hvem, der skal se dine videoannoncer.

På samme vis som Display-annoncering er videoannoncering et godt værktøj til at skabe opmærksomhed omkring din virksomhed, og det du tilbyder. Det er dog vores erfaring, at videoannoncering med fordel også kan bruges til at generere leads eller til at hive folk ind på dit website. Det afhænger alt sammen af, hvilken type videoannonce du bruger.

3 gode grunde til at gå i gang med Google Ads i dag

Bedre sent end aldrig. Men hellere i dag end i morgen.

1. Du kan hurtigt se resultater

2. Du betaler kun, når der er gevinst

3. Du kan nemt måle effekten af dine annoncer

1. Få hurtigere resultater

Hvis du på kort sigt – som i lige nu og her – vil hive mere trafik ind på din hjemmeside eller høste flere leads, så er Google Ads din genvej til netop det.

Ligesom med Facebook- og LinkedIn-annoncering vil du med Google Ads begynde at se resultater, så snart du går live med dine kampagner. Dette står i skærende kontrast til SEO, hvor det tager flere måneder eller mere for at se udbyttet af dit arbejde.

Man skal dog ikke nødvendigvis se SEO og Google Ads som hinandens modsætninger. Hvis din hjemmeside eller webshop er søgemaskineoptimeret, vil det ofte have en forstærkende effekt på dine annoncer. Det kan forbedre kvalitetsresultaterne på dine annoncer, hvilket i sidste ende kan føre til en billigere klikpris på Google Ads. Win win!

Som både SEO- og Google Ads-bureau kan vi hjælpe dig med at stille skarpt på, om det giver bedst mening at lægge dit fokus på den ene eller den anden markedsføringsaktivitet – eller begge.


2. Du betaler kun, når du får resultater + en masse gratis eksponeringer

Uanset størrelsen på dit marketingbudget vil vi vove den lettere ukontroversielle påstand, at du vil have det maksimale ud af dine penge. Ikke sandt?

Netop det kan du få med Google Ads.

Du betaler nemlig kun, når folk klikker sig ind på din annonce. Og så sørger vi som Google Ads-bureau for, at klikkene er så relevante som overhovedet muligt, da du naturligvis ikke er interesseret i at betale for irrelevante kliks.

Vi vil jo allerhelst have, at folk klikker sig ind på dine annoncer, men hvis de ikke gør, så er det ikke verdens undergang. Ved fx at dukke op i søgeresultaterne får du nemlig en stor bunke gratis eksponeringer. Og de kan være med til at udbrede kendskabet til dit brand og dine produkter og ydelser.


3. Mål effekten af dine annoncer nemt og hurtigt

Når du annoncerer via Google Ads, kan du til enhver tid danne dig et overblik over, hvordan din annoncer performer.

Få svar på spørgsmål som: Hvornår på dagen klikker flest folk på mine annoncer? Hvilke søgeord genererer mest trafik?

Google Ads serverer altså en stor bunke data, som du kan bruge til at blive klogere på, om dine annoncer er rentable eller ej.

Hvis du vil have flere værdifulde indsigter om din målgruppe, kan vi hjælpe dig med sætte din data fra Google Ads op med Google Analytics. I Google Analytics kan du nemlig få mere dybdegående data om dine besøgende og deres adfærd på dit site.

FAQ om Google Ads

Er det dyrt at annoncere på Google Ads?

Skåret helt ind til benet så betaler du ikke mere end, du har lyst til. Med det mener vi, at du kan lægge et budget, som Google aldrig overskrider.

Derudover kan du pause eller stoppe dine annoncer til enhver tid. På den måde er du altid i fuld kontrol over dine annoncer, og hvor mange penge du bruger på dem.

En af de helt store fordele ved at annoncere via Google Ads er, at du kun betaler, når du får et resultat. Så selvom folk ikke trykker på din annonce, får du stadig eksponering – uden at betale en krone. Du betaler altså kun, når nogen klikker sig videre til din hjemmeside, ser hele videoen eller ringer til dig takket være din annonce.

Det er vanskeligt at komme med en specifik pris pr. klik, da prisen afhænger af flere faktorer såsom konkurrence på søgeordet, kvaliteten af din annonce, og hvor meget du maksimalt er villig til at betale pr. klik.

Hvornår kan jeg se effekten af Google Ads?

Modsat SEO (søgemaskineoptimering), hvor du ofte skal vente måneder på at se effekten af dit arbejde, så går det noget mere tjept med Google Ads.

Fra den dag dine annoncer går live, vil de nemlig begynde at skabe resultater.

I de fleste tilfælde vil der dog gå nogle uger, før du ser mærkbare resultater.

Som tommelfingerregel vil kvaliteten af dine resultater stige i takt med, at Google lærer dine annoncer at kende. Dette kalder Google selv for en læringsfase, hvor de også finder ud af, hvor dine annoncer skal placeres i deres auktionssystem.

Kan jeg selv gå i gang med Google Ads?

Ja det kan du.

Der findes endda alverdens online kurser, hvor du kan lære dig selv op i Google Ads. Det kræver dog, at du sætter en god portion tid af til at sætte dig ind i Googles annonceringsplatform.

Hvis du ikke har tiden til at sætte dig grundigt ind i Google Ads, så kan du med fordel skubbe arbejdet over til et Google Ads-bureau. Så kan du i stedet bruge dit krudt på andre opgaver.