fbpx
Makers blog

Virksomheder kan vinde meget ved at starte en blog. Vi byder velkommen til Makers’ nye blog med vores første indlæg, som netop handler om, hvorfor virksomheder med fordel kan starte egen blog.

Makers lægger hovedet på bloggen. Vi deler nu ud af vores viden og erfaringer her på vores nye blog. Det bliver et sammensurium af emner, vi skriver om – vi har nemlig en god og bred blanding af kompetencer i huset. Her er et par stikord: kommunikation, online, markedsføring, branding, webshops, websites, SEO og SEM samt design.

Begrebet ”content marketing” har vundet en særlig plads i marketingbranchen. Og det er ikke uden grund. Forbrugernes kritiske tilgang til traditionel reklame vokser. Derfor er virksomheder tvunget til at finde nye veje til at få forbrugernes opmærksomhed. Content marketing handler om at producere og dele indhold, som tiltrækker og engagerer forbrugere. Det er her, bloggen kommer ind i billedet.

 

Hvorfor have en blog?
Hvilke fordele har det for min virksomhed?

Det kan føles en smule ambivalent at dele ud af sin viden – man skal jo sælge sin viden, ikke dele den ud gratis. Men fordelene ved at dele ud af sin viden er mange og store. Her kommer fire gode grunde til at have en blog.

 

Øget tillid og branding

Har du og din virksomhed samlet viden inden for jeres felt? Så brug den viden aktivt i stedet for at skjule den for omverdenen – ikke mindst dine kunder. Ved at eksponere din viden på en blog, kan du positionere dig og virksomheden som eksperter – du opbygger autoritet, og ender måske med at blive kundernes go-to-guys. Det hele handler om at skabe tillid mellem virksomhed og forbruger. Hvis du tilbyder værdifuldt indhold til dine læsere, vil deres tillid til dig og din virksomhed stige.

 

Service 24/7

Din blog arbejder 24/7 – døgnet rundt. Det giver tryghed til potentielle kunder, fordi de kan få besvaret relevante spørgsmål, når de har brug for dem. Og det er en fantastisk service for eksisterende kunder, som møder udfordringer uden for åbningstid. Vi snakker ikke bare om FAQ, men om mere komplicerede udfordringer.

Dine kunder har helt sikkert haft udfordringer med nogle af dine services og/eller produkter. Og du har brugt tid på at forklare de samme løsninger flere gange. Med bloggen kan du spare dig selv og din virksomhed for den ekstra tid. Ved at beskrive løsninger på bloggen, kan dine eksisterende kunder altid få hjælp – samtidig kan potentielle kunder finde løsningsforslag på problemstillinger, de måske oplever i den sidste og vigtige beslutningsfase.

Et eksempel er vores blogindlæg ”Undgå at blive spam hos dine kunder”. Blogindlægget er inspireret af vores kunder, som ofte møder netop den problemstilling.

 

Som juletrafik for dit website

Indhold på dine online platforme tiltrækker besøgende. Søgemaskiner (f.eks. Google) er vild med indhold. Og hvis du har en dynamisk hjemmeside, er Google ekstra glad for dig. Med en blog kan du sørge for, at der kommer nyt indhold på din hjemmeside. Det er god SEO, og dermed har du en fordel, når søgemaskinerne rangerer dig i søgeresultaterne.

Relevant indhold er endnu bedre til at tiltrække forbrugerne. Hvis du sætter dig ind i de problemstillinger, som dine kunder kæmper med, kan du producere indhold, som eksisterende og nye kunder opsøger. Dermed kommer kunderne til dig, i stedet for at du skal ud og hente dem. Det er selvfølgelig lettere sagt end gjort – men pointen er, at godt indhold er for trafik på din hjemmeside, som julen er for trafik til Aarhus midtby – det tiltrækker forbrugerne.

 

Benzin til den øvrige markedsføring

Mere trafik på dit website åbner mulighederne for at skabe kontakt til potentielle kunder. Med de rette værktøjer, kan du indsamle viden om din målgruppe, som kan bruges til at fokusere din øvrige markedsføring mod relevante forbrugere. Derudover er bloggen et ideelt sted at indsamle e-mails til e-mailmarketing eller følgere til dine sociale platforme.

Apropos e-mailmarketing – du kunne tilmelde dig vores nyhedsbrev og få besked, hver gang et nyt blogindlæg kommer på…

 

Velkommen på bloggen

Vi har tænkt os at udnytte alle fordelene ved en blog, og vi håber, at det kommer dig og os til gode i fremtiden. Velkommen til.