Drejby Strand Camping er i hård konkurrence om de danske og nordtyske campingturister. Derfor er det vigtigt at være synlig online, når campisterne er på udkig efter en campingplads. En målrettet indsats med Google Ads-annoncering fik konkurrenternes kunder til at vælge sønderjysk idyl. Og det lykkedes endda med et lavere annoncebudget.
Den firstjernede campingplads Drejby Strand Camping ligger placeret i skønne naturomgivelser i Sønderjylland ud til Østersøen og Lillehavet.
Når først campisterne opdager den sønderjyske perle, sælger campingpladsen næsten sig selv.
Men turisterne skal opdage den først, og dette skulle vi hjælpe med.
Google er en af de første steder, turister kigger mod, når årets ferieoplevelser skal planlægges og bookes. Derfor udviklede vi en målrettet Google Ads- og SEO-strategi.
Målet var først og fremmest at skabe indhold, som danske og tyske turister søger efter på Google. I den forbindelse SEO-optimerede vi udvalgte undersider på drejby.dk med ambitionen om at ligge højere i søgeresultaterne på vigtige nøgleord, som campisterne bruger i deres søgen efter campingpladser.
Derudover bestod strategien af at skabe og opsætte annoncer, som henter kunder fra konkurrenterne.
Hjemmesiden ligger nu højere i Googles søgeresultater, hvilket har skabt mere trafik og flere bookinger. Desuden har SEO-indsatsen givet et bedre samspil mellem Google Ads-annoncerne og hjemmesiden, hvilket har sikret Drejby Strand Camping lavere klikpriser og større omsætning.
Samtidig har vi øget kendskabet til campingpladsen hos potentielle kunder ved at målrette bannerannoncer mod de personer, som har besøgt konkurrenternes hjemmesider.
Mere specifikt genererede Google Ads-annoncerne følgende resultater efter 1 år:
Alt dette skete til en 56% lavere klikpris og et 32% lavere annoncebudget.