Hærvejen
Løsning

Hvert år vandrer og cykler tusinder af lokale og turister ad Hærvejen. Vi hjalp den populære turistdestination med at udvikle en avanceret kortløsning, der gør det nemmere for besøgende at planlægge deres tur fra start til slut.

188%
flere brugere totalt
295%
flere mobilbrugere
48%
mere tid brugt på pr. bruger

Opgave

Gør det nemt for den besøgende

Når man begiver sig ud på en vandre- eller cykeltur, spiller planlægning en stor rolle. Det skal være nemt at finde svar på spørgsmål som: Hvor er det nærmeste shelter? Hvor på ruten finder jeg toiletter? Og er der nogle spændende attraktioner på ruten?

Derfor var det vigtigt for Hærvejen, at deres nye kortløsning skulle være mere bruger- og mobilvenlig end deres nuværende løsning.

Særligt mobilvenligheden var i fokus for Hærvejen, da det også skulle være nemt at bruge kortløsningen, mens man var afsted på vandre- eller cykeltur.

Løsning

En detaljeret og opdateret kortløsning

Kortløsningen er baseret på revolutionerende Headless-teknologi og trækker data fra eksterne kilder som Google Maps og GuideDanmarks (GD) officielle database.

Det giver de cykel- og vandreglade besøgende al nødvendig information og muligheden for at finde alt fra indkøb til oplevelser langs ruten.

Og hvis info om fx overnatningssteder, attraktioner, spisesteder bliver fjernet, opdateret eller tilføjet i GD’s database, synkroniseres dataen automatisk med kortløsningen.

Dermed slipper Hærvejens medarbejdere for løbende administration og vedligeholdelse af dette.

Herudover giver Headless CMS også Hærvejen mulighed for at implementere en omni-channel strategi og fremvise kortløsningens indhold i andre formater og layouts fx på infoskærme eller på apps.

Resultat

Flere brugere og en bedre brugeroplevelse

Den nye kortløsning har gjort det nemmere for Hærvejens mange besøgende at planlægge deres rute hjemmefra.

Kortet giver nemlig et detaljeret og opdateret overblik over vandrerutens forløb. Med data fra bl.a. Google Maps kan man komme helt tæt på stisystemer og følge hvert et sving, ruten slår. Det gør det også nemmere at finde specifikke interessepunkter såsom badesøer, offentlige toiletter og herberg, der er tydeligt afmærket på kortet.

Men det er ikke kun os, der er begejstrede for den nye kortløsning. Det er Hærvejens målgruppe tilsyneladende også. Sammenlignet med samme periode året før har løsningen efter 9 måneder ført til:

  • 88% flere brugere totalt
  • 295% flere mobilbrugere
  • 48% mere tid brugt pr. bruger

 

Makers hjalp os med at udvikle en ny, moderne kortløsning, som var mere mobil- og brugervenlig end den, vi havde i forvejen.

Ser vi på statistikkerne, må vi konkludere, at de i den grad lykkedes med opgaven! Det var en sjov, udfordrende og spændende proces for at nå hertil.

Der var meget data og funktionalitet, som skulle defineres, struktureres og implementeres - men vi havde et superfint samarbejde med masser af dialog og sparring undervejs. Tak for det!
Mette Wessel Fyhn, Konsulent Udvikling Hærvejen

Andre
cases