XL-BYG Brejnholt

Materialer skal bestilles. Budgetter skal overholdes. Tidsplaner skal følges. Og der en række klimakrav, som skal efterleves og dokumenteres. Ja, der er meget at se til i byggebranchen – men med XL-BYG Brejnholts nye proff-shop er det ingen sag.

Opgave

En markant optimering af byggebranchens arbejdsgange

XL-BYG Brejnholt havde brug for hjælp. Og det havde deres erhvervskunder egentlig også.

For førstnævnte handlede det om at skære ned på personlige bestillinger og manuel ordrehåndtering.

For sidstnævnte handlede det om at effektivisere indkøbsprocessen, uddelegere ansvar og samtidig holde styr på både medarbejderbudgetter, udgifter og dokumentation for samtlige byggesager.

Efter en granskning af håndværkervirksomhedernes behov og processer lavede vi de første UX-tegninger. Tegninger, der senere er blevet til en af byggebranchens mest gennemførte webportaler.

Løsning

Indkøb, dokumentation og administration samlet i én central platform

XL-BYG Brejnholts B2B-webshop for professionelle håndværker er skræddersyet til kundernes behov med et hav af smarte funktioner og individuelle tilpasningsmuligheder. Håndværkervirksomheder kan for eksempel tildele hver af deres ansatte særskilte købsbudgetter og afgrænse det synlige produktsortiment. På den måde kan den enkelte medarbejder tage meget mere ansvar for indkøb inden for deres område.

Ansvarshavende får også fuldt indblik i materialeindkøb til hver enkelt byggesag, og vedkommende kan indhente og samle certifikater, deklarationer og andet dokumentation, som kan være påkrævet eller lovpligtigt.

I klimaets navn er der kommet mere fokus på dokumentation og certificering af materialer. Før, vi fik denne platform, tog det os rigtig lang tid at fremlægge denne dokumentation for vores kunder – men nu kan både vi og de gå ind og med få klik hente den information og dokumentation, de har brug for selv. Det er enormt værdiskabende og tidsbesparende for alle.
Hannah M. Brejnholt, Bæredygtighedschef hos XL-BYG Brejnholt
Resultat

En hjemmeside, der styrker effektiviteten og gennemsigtigheden

Erhvervskunderne i XL-BYG Brejnholt er nu langt mere selvhjulpne end før. Og når de alligevel har spørgsmål, er det blevet nemmere for XL-BYG Brejnholts medarbejdere at få indsigt i den konkrete kunde og yde den rette vejledning.

Det er også blevet lettere for begge parter at få indblik i de enkelte produkter og fremskaffe nødvendig dokumentation. Det har gjort hele købs- og salgsprocessen langt mere effektiv, overskuelig og gennemsigtig.

Andre
cases