Da SiccaDania – en internationale virksomhed med fokus på fødevareteknologi – skulle have ny hjemmeside, valgte de (efter anbefalinger og en god, indledende workshop) Makers som digitalt bureau.

Resultatet blev et strategisk og stilfuldt B2B-site, der tiltrækker og fastholder flere besøgende.

Opgave

Et moderne website, der favner bredt

Over tid er SiccaDania ekspanderet med flere opkøb, og deres nye hjemmeside skulle derfor rumme et ultrabredt produktprogram og favne en lige så bred målgruppe.

Samtidig ønskede SiccaDania at præsentere deres virksomhed og ydelser i et moderne og let webdesign.

Vi havde kig på flere forskellige bureauer. Makers fik vi anbefalet fra andre, og vi havde en rigtig god indledende snak med dem. Derfor faldt valget på dem.

Til at begynde med havde vi en workshop med Makers, som satte processen i gang på en rigtig fin måde. De lyttede til os og var gode til at sætte sig ind i, hvem vi og vores kunder er. Vi havde naturligvis gjort os nogle tanker på forhånd, men Makers kom også med rigtig mange indspark og gode idéer.

Vi har fået en side, som passer til vores produktprogram og afspejler, hvem vi er. Der er en masse tilpassede løsninger, og den kan alt det, vi ønskede og havde behov for. Vi er meget tilfredse.
Mie Toft Uagboe, HR & Marketing Director hos SiccaDania
Løsning

Kunderejse på kundernes præmisser

SiccaDania har en bred kundegruppe, der handler og navigerer forskelligt. Derfor kortlagde vi kunderejserne og udarbejdede et strategisk UX-design, hvilket resulterede i en komplet omstrukturering af den oprindelige indholdsopbygning.

Nu kan B2B-kunderne selv vælge, om de vil udforske produktkataloget efter emne eller specifikke funktioner.

SiccaDania har med andre ord fået en gennemført løsning, der præsenterer alle grene af virksomheden i et let og lækkert format.

Resultat

Målbar forskel: Fanger og fastholder de besøgende

Med en gennemarbejdet strategi for kunderejsen har SiccaDanias nye B2B-hjemmeside været i stand til at tiltrække og fastholde flere besøgende.

Kort efter lanceringen viste statistikker, at afvisningsprocenten (den andel af de besøgende, der forlader hjemmesiden prompte) var faldet med 27 %, og at de besøgende gennemsnitligt engagerede sig i sidens indhold i 20 % længere tid end før.

Derudover er hjemmesiden kendetegnet ved at være moderne og stilfuld, hvor tunge emner som fødevareteknologi og maskineri præsenteres enkelt og overskueligt. Det professionelle udtryk er bibeholdt med rene linjer og kombineret med et asymmetriske design, der giver siden dynamik og gør den interessant at interagere med.

Andre
cases