Da SiccaDania – en internationale virksomhed med fokus på fødevareteknologi – skulle have ny hjemmeside, valgte de (efter anbefalinger og en god, indledende workshop) Makers som digitalt bureau.
Resultatet blev et strategisk og stilfuldt B2B-site, der tiltrækker og fastholder flere besøgende.
Over tid er SiccaDania ekspanderet med flere opkøb, og deres nye hjemmeside skulle derfor rumme et ultrabredt produktprogram og favne en lige så bred målgruppe.
Samtidig ønskede SiccaDania at præsentere deres virksomhed og ydelser i et moderne og let webdesign.
SiccaDania har en bred kundegruppe, der handler og navigerer forskelligt. Derfor kortlagde vi kunderejserne og udarbejdede et strategisk UX-design, hvilket resulterede i en komplet omstrukturering af den oprindelige indholdsopbygning.
Nu kan B2B-kunderne selv vælge, om de vil udforske produktkataloget efter emne eller specifikke funktioner.
SiccaDania har med andre ord fået en gennemført løsning, der præsenterer alle grene af virksomheden i et let og lækkert format.
Med en gennemarbejdet strategi for kunderejsen har SiccaDanias nye B2B-hjemmeside været i stand til at tiltrække og fastholde flere besøgende.
Kort efter lanceringen viste statistikker, at afvisningsprocenten (den andel af de besøgende, der forlader hjemmesiden prompte) var faldet med 27 %, og at de besøgende gennemsnitligt engagerede sig i sidens indhold i 20 % længere tid end før.
Derudover er hjemmesiden kendetegnet ved at være moderne og stilfuld, hvor tunge emner som fødevareteknologi og maskineri præsenteres enkelt og overskueligt. Det professionelle udtryk er bibeholdt med rene linjer og kombineret med et asymmetriske design, der giver siden dynamik og gør den interessant at interagere med.