Arbejder du i, eller har du en B2C-webshop? Så er Google Shopping-annoncer dit supervåben til at sætte fut i forretningen.
Som Google-brueau hjælper vi dig med at skabe de bedste betingelser for, at du får travlt med at sende ordrer afsted til eksisterende og nye kunder.
Vi er certificeret Google Partner. Det er din garanti for, at vi altid er på forkant, når nye krav, funktioner og features dukker op hos Google.
Vi er ikke kun eksperter i Google Shopping. Vi kan hjælpe dig i alt, hvad der hedder Google Ads, så du kan samle al din Google-annoncering ét sted.
Med vores live dashboard kan du altid danne dig et overblik over og følge med i den aktuelle status på din Google Shopping-indsats.
Som Google-bureau og certificeret Google Partner ved vi ikke kun en ting eller to om Google Shopping. Vores ekspertise strækker sig over hele Google Ads-universet.
Derfor ser vi ikke din Google Shopping-annoncering som en isoleret markedsføringsaktivitet, men forsøger i stedet at tænke den ind i din overordnede annonceringsstrategi på Google.
På den måde skaber vi sammenhæng i din Google-annoncering på tværs af hele kunderejsen.
Fra at kunden første gang støder på dit produkt og din virksomhed i fx en displayannonce til, at vedkommende til sidst klikker sig ind på din Google Shopping-annonce, vælger dit produkt og fisker kreditkortet op af pungen.
For at skabe et solidt fundament for succes via Google Shopping og Google-annoncering generelt hjælper vi dig i første omgang med de strategiske overvejelser. Her lærer vi din forretning og din målgruppe at kende, ligesom vi sætter specifikke og målbare mål for indsatsen.
Herefter står vi for den tekniske opsætning af kampagnerne og optimerer løbende, så du bliver ved med at få smæk for skillingen.
Under hele processen er du garanteret fuld gennemsigtighed.
Du har nemlig adgang til et live dashboard, hvor du altid kan få det fulde (og opdaterede) overblik over, hvordan dine Google Shopping-annoncer og resten af dine Google-annoncer.
Det, synes vi kun, er på sin plads.
Google Shopping er en annoncetype i Google Ads, hvor du som webshop kan få vist dine produkter i form af annoncer i søgeresultaterne. Annoncerne vises i et visuelt format med bl.a. billede, pris, produktnavn og navnet på din webshop.
Google skaber dine annoncer med afsæt i din webshops produktfeed. Du slipper altså for at skulle oprette og vedligeholde unikke annoncer for alle dine produkter. Det gør Google automatisk via dit produktfeed.
Modsat søgeordsannoncer skal du med Google Shopping ikke angive hvilke søgeord, du gerne vil have, at dine annoncer skal findes på. I stedet finder Google selv ud af, hvilke produkter du sælger (med udgangspunkt i dit produktfeed) og viser annoncerne til de personer, der søger på de specifikke produkter, du sælger.
Kunne du tænke dig at vide mere om Google Shopping? Eller har du behov for lidt sparring og et godt fif i forhold til din nuværende indsats?
Så hiv fat i Danni til en gratis snak.
Han er vores dygtige marketingchef, og han kan med garanti hjælpe dig på rette vej.
Hvis du som B2C-webshop ikke allerede markedsføre dine produkter via Google Shopping, så er vi kede af at fortælle dig, at du er et skridt bag dine konkurrenter.
Mange webshops har nemlig fundet ud af, at Google Shopping kan sætte fart i salget i en sådan grad, at speederen bliver trådt gennem gulvet og skraber henad asfalten.
Vi serverer dig her de fire vigtigste grunde til, hvorfor Google Shopping bør være en del af enhver B2C-webshops marketingarsenal.
Din målgruppe kan se produktbilleder, pris, størrelse og meget mere i en Google Shopping-annonce, hvilket betyder, at du i højere grad slipper for at betale for irrelevante klik. I en Google Shopping-annonce kan brugeren nemlig allerede i søgeresultaterne vurdere, om dit produkt er interessant eller ej.
Når kunderne først har klikket sig ind på din annonce, er der en større sandsynlighed for, at de konverterer, fordi de på forhånd ser den som relevant.
Faktisk viser tal fra Marketing Charts, at Google Shopping-annoncer vist på desktop har en 30% højere (21% for mobil) konverteringsrate end konverteringsraten på søgeordsannoncer.
Med Google Shopping-annoncer bliver din virksomhed og dine produkter synlige i mere end én forstand.
For det første opnår du større synlighed, fordi en Shopping-annonce består af et billede og dermed optager mere plads i søgeresultaterne. På den måde tiltrækker en Shopping-annonce sig større opmærksomhed sammenlignet med fx en søgeordsannonce.
For det andet øger du din eksponering, fordi du kan få vist flere Shopping-annoncer på én søgning. Derudover er det også muligt at kombinere Shopping-annoncer med en søgeordsannonce, hvis Google vurderer, at det er relevant for brugeren. Sagt på en anden måde: Du kan maksimere chancen for, at brugeren finder det produkt, hun leder efter, hos netop dig.
Du kan altid være sikker på, at dine annoncer er opdaterede, da de bliver genereret automatisk ud fra dit produktfeed på din webshop.
Det kræver naturligvis, at dit produktfeed er sat korrekt op. Hvis det er det, slipper du fx for at bekymre dig om, Google bruger penge på at annoncere for et produkt, du alligevel ikke har på lager. For det gør Google naturligvis ikke.
Med afsæt i dine produkttitler- og beskrivelser på din webshop finder Google selv ud af, hvilke produkter du sælger og viser dem til folk, der bruger et søgeord, som har en kobling til dine produkter.
Kunne det ikke være fedt at få indblik i, hvilke produkter der genererer flest salg? Og hvilke produkter som din målgruppe klikker på, men ikke køber?
Netop det overblik får du med Google Shopping-annoncer. Vi kan hjælpe dig med at teste, hvilke produkter der konverterer bedst, og den indsigt kan være værdifuld.
Ikke kun kan vi bruge den til at optimere dine nuværende Google Shopping-kampagner. Vi kan også bruge indsigten til at finde ud af, om det kunne være relevant at promovere de bedstkonverterende produkter i andre annonceformater på Google.
Som vi allerede har løftet sløret for, så er B2C-webshops og Google Shopping-annoncer et lige så godt match som Batman og Robin.
Uanset om din webshop har 40 eller 4000 produkter vil vi som udgangspunkt anbefale Google Shopping-annoncer.
Når det er sagt, er det vores erfaring som Google-bureau, at vi særligt ser Google Shopping skabe værdi, hvis du har et omfattende udvalg af produkter. Annoncerne bliver nemlig genereret automatisk ud fra din webshops produktfeed, hvilket betyder, at du slipper for at bruge tid og penge på at lave en unik annonce til hvert eneste af dine produkter.
Derudover skal du heller ikke bruge tid og energi på at opdatere priser i de mange annoncer. Den tidskrævende tjans har Google taget på sig.
Nu tænker du måske: Er det alle typer webshops og websites, der kan nyde godt af Google Shoppings mange fordele? Desværre ikke.
Typisk vil du som B2B-webshop ikke kunne annoncere gennem Google Shopping. Det samme gælder, hvis du har en hjemmeside/webshop, der fx sælger:
Se den fulde liste over de ting, du ikke kan sælge via Google Shopping, her.
Sælger du en af de ovenstående ting eller services, så bare rolig. Alt håb er heldigvis ikke ude.
Der findes nemlig en række andre effektive annonceformater i Google Ads, hvor du kan vise dine produkter eller ydelser frem til din målgruppe.
I princippet begynder du at se resultater fra den dag, dine Google Shopping-annoncer går live.
Men den pointe vil vi gerne nuancere, da det nødvendigvis ikke siger noget om kvaliteten af resultaterne.
Som tommelfingerregel vil du se forbedringer i resultaterne i takt med, at Google analyserer dine annoncer. Dette omtaler Google som en læringsfase, hvor de også finder ud af, hvor dine annoncer skal placeres i deres auktionssystem.
I de fleste tilfælde vil der gå nogle uger, før du begynder at se mærkbare resultater, mens det i andre tilfælde kan tage måneder. Det afhænger bl.a. af, om din data i produktfeedet, som annoncerne bygger på, er opdateret og optimeret.
Har du spørgsmål til ovenstående, så hiv fat i os. Vi står altid klar til en snak.
Vi ville ønske, at vi havde et klart og tydeligt svar på det spørgsmål, men det har vi ikke. For det er der ingen, der har.
Prisen pr. klik, som er det, du som annoncør betaler for, afhænger nemlig af en række faktorer.
Bl.a. har konkurrencen i din branche, og hvor meget du maksimalt er villig til at betale pr. klik alt sammen indflydelse på prisen. Derfor er det enormt vanskeligt at spå om en specifik klikpris uden at have kendskab til dine produkter, og det marked du sælger dem på.
Uanset klikprisen er du altid i fuld kontrol over dit budget. Du kan til enhver tid stoppe eller pause kampagner, hvis det viser sig, at de ikke er profitable. Omvendt kan du smide flere annoncekroner efter kampagner, der performer godt.
Når du annoncerer via Google Shopping, kan dine annoncer blive vist fire steder: