fbpx
Services

Facebook annoncering

Nå din målgruppe med annoncering på Facebook

Facebook annoncering

Facebook annoncering virker. Effektiviteten er høj, og resultaterne kan måles – sort på hvidt. Plus, du kan ramme din målgruppe utroligt præcist (ja, din målgruppe er på Facebook). Gjort rigtigt, kan Facebook annoncering gøre en forskel på bundlinjen.

Hvorfor bruge Facebook annoncering?

  1. Din målgruppe er på Facebook (73 % af Danmark)
  2. Facebook annoncering er billigere end andre medier
  3. Segmenteringsmulighederne er fantastiske
  4. Remarketing virker og konverterer leads til salg
  5. Effektiv leadgenerering!

Ovenstående er vores fem bedste argumenter for at bruge Facebook annoncering. Og de er ret gode, hvis vi selv skal sige det. Mulighederne for annoncer på Facebook er mange. Læs mere om hvordan Makers kan hjælpe, eller ring for yderligere information.

Effektive værktøjer med Facebook annoncering

Facebook har en af de mest veludviklede annonceringsplatforme i verden. Systemet er enormt intelligent, og Facebook har utrolig meget viden om deres brugere. Men vigtigst af alt – Facebook har organiseret deres viden, så du som annoncør, kan ramme relevante brugere. Det betyder, at du ikke skyder i blinde og spilder annoncekroner. Herunder har vi beskrevet nogle af de meget brugbare værktøjer til Facebook annoncering.

Det er næsten uhyggeligt, hvor præcist du kan segmentere dine annoncer på Facebook. Du kan definere din målgruppe ud fra adfærd, interesser, demografi, geografi, alder, sprog – og listen bliver ved. Kender du din målgruppe, kan du sørge for, at dine annoncer kun rammer potentielle kunder – så slipper du for at betale for irrelevante annoncevisninger og klik.

Ram potentielle nye kunder

Annonceringsværktøjet look-a-like audience er effektivt, når du vil ramme nye potentielle kunder. Helt konkret kan du målrette dine annoncer mod potentielle brugere på Facebook, som er meget lig din eksisterende målgruppe. Du har måske en fanbase på Facebook eller en liste med eksisterende kunders e-mail. Værktøjet bruger den information (plus yderligere brugerindsigt) til at oprette en kopimålgruppe af dine eksisterende kunder (kildemålgruppen). Facebook viser dermed dine annoncer til Facebookbrugere, der har fælles egenskaber, som dine eksisterende kunder. På den måde rammer du et helt nyt publikum, som har høj sandsynlighed for at blive kunder.

Konverteringsoptimering med annoncer på Facebook

Retargeting er et kraftfuldt værktøj til konverteringsoptimering og branding. Teknologien er baseret på de berømte cookies, der ”følger” brugere rundt på nettet. Dermed kan du målrette din Facebook annoncering mod brugere, der tidligere har vist interesse for din virksomhed eller dit produkt. Du kan bl.a. vise annoncer for specifikke produkter, som brugeren tidligere har besøgt på din hjemmeside eller webshop. Det betyder, at dine annoncer bliver vist til brugere, som allerede overvejer at købe dit produkt.

Med retargeting undgår du tabte indkøbskurve. Du kan nemlig ramme de besøgende, der allerede har placeret et produkt i indkøbskurven, men ikke har gennemført ordren. Denne gruppe besøgende mangler ofte bare det sidste skub eller en reminder. Med Facebooks retargeting værktøj, kan du ramme lige netop denne gruppe af besøgende, og konvertere dem til kunder med annoncering på Facebook.

Høst relevante leads på Facebook

Det er enhver marketings- og salgsafdelings drøm, at det automatisk vælter ind med leads. Derfor er Facebooks leadannoncer drømmen, der går i opfyldelse. Leadannoncer på Facebook er effektive, fordi det kun kræver 2 klik fra brugeren. Brugeren skal ikke bøvle med at indtaste e-mail, navn, telefonnummer osv. Facebook udfylder det hele for dem. Brugeren skal bare klikke 2 gange, og de har tilmeldt sig dit nyhedsbrev, anmodet om at blive kontaktet eller anmodet om at få tilsendt mere information.

Konkrete resultater – sort på hvidt

Det er vigtigt at kunne bevise effekten af sine markedsføringsaktiviteter. Ellers er det svært at forsvare den brugte tid og annoncebudgettet. Heldigvis kender Facebook udmærket dilemmaet, og det er derfor muligt at spore nærmest alle parametre af din Facebook annoncering: hvor mange og hvem klikker på annoncen, hvor mange køber i webshoppen, og hvor meget har de købt for, hvor mange leads er genereret osv. Det betyder, at du kan få en rapport, som konkluderer om kampagnen har skabt ROI eller ej – sort på hvidt.

Få styr på din Facebook annoncering med Makers

Hos Makers er vi eksperter i online markedsføring, og assisterer dagligt kunder i alle aspekter af den målrettede markedsføring. Der er som sagt mange elementer af og muligheder i Facebook annoncering, og det kan være svært at vælge rigtigt. Heldigvis kan vi hjælpe dig.

Er du klar til at skabe vækst med Facebook annoncering?

Kontakt os på 87990009 eller skriv til os på makers@makers.dk.

 

Har du en Facebook-strategi?

Vi hjælper dig med at udnytte potentialet på de sociale medier.

Kender du din målgruppe?

Vi definerer din målgruppe, så du ikke spilder annoncekroner.