Her er løsningen til dig, der vil have mere end blot et online købskatalog. Til dig, der kan se fordelene i at skabe et eHandels-univers fyldt med spændende, inspirerende og nyttigt indhold.
Hos Makers hjælper vi dig med at lægge en strategi og udvikle en WooCommerce-webshop, der sparker benene væk under dine kunder.
Vi tror ikke på ”one size fits all”. Hvis man vi skille sig ud og være bedst, må man gøre noget anderledes. Derfor udvikler vi altid unikke, skræddersyede løsninger, som understøtter dine specifikke behov – og gør din webshop til kundernes foretrukne.
Hos Makers er vi omtrent 18 mand. Vi kan ikke alle finde ud af WooCommerce – men de af os, der kan, er til gengæld nogle ægte WooCommerce-genier med over 30 års erfaring i alt.
Når du vælger Makers som WooCommerce-bureau, bliver du tilknyttet et fast team af strateger, designere og WooCommerce-udviklere. De gør en dyd ud af at forstå din specifikke virksomhed og finde gode løsninger til dig.
WooCommerce er et plugin til WordPress, og det er en af de mest populære webshop-løsninger på markedet. Med god grund. For WooCommerce gør det muligt at udvikle unikke, effektive og salgsfremmende webshops til mindre B2C-virksomheder.
Men det, der virkelig gør WooCommerce attraktivt for mange, er samspillet med WordPress. For med WooCommerce til WordPress får du ikke blot en webshop – du får en hjemmeside med webshop. Det giver dig simpelthen det bedste fra to verdener i form af Content og eCommerce – indhold og eHandel.
Så går du og grubler over, om WooCommerce er det rette valg for dig? Eller har du behov for sparring i forhold til, hvordan WooCommerce kan understøtte dine øvrige markedsførings-ideer?
Så hiv fat i Thomas for en god snak og lidt gratis vejledning.
WooCommerce er ikke for alle. Det er der sjældent noget, der er.
WooCommerce er et plugin til WordPress og kan altså ikke stå alene eller kombineres med andre CMS-systemer. Det betyder, at det er en løsning, som er bygget med fokus på content – og hvor eCommerce er sekundært. Det kan være et plus for nogen og et minus for andre. Det afhænger af din forretningsmodel.
Er du en større virksomhed med eHandel i centrum (med 1000+ produkter og produktvarianter) bør du i stedet kigge i retning af Magento eller OpenMage. Det samme gælder, hvis du er en B2B-virksomhed, da det ofte indebærer mere komplekse købsmønster og derfor større krav til din løsning.
Men vil du gerne skabe et content-univers, og samtidig sælge et udvalg af produkter – så er WooCommerce den perfekte løsning, som giver dig en professionel hjemmeside med webshop.
WooCommerce åbner op for et hav af muligheder, som rækker længere end produkt-kataloger og ”Køb nu”-knapper. Lad os give dig 3 eksempler.
Med WooCommerce får du mulighed for at skabe et helt brandunivers omkring din webshop.
Forestil dig en fødevarevirksomhed med fokus på økologiske, veganske fødevarer. Deres webshop bugner af Gærflager og Ener-G Egg Replacer. Det er ikke ligefrem standard dagligvarer, som per automatik ryger i indkøbsvognen.
En del af strategien er derfor at udvide webshoppen med inspirerende indhold, kødfri opskrifter og en mini-videoserie kaldet ”Bubber og Bønnerne” (Ja, nu digter vi bare).
Når en webshop skal suppleres af indhold i form af artikler, inspirationsbilleder, tekster og videoer, kan WooCommerce være en god løsning.
WooCommerce er smart til dig, der har behov for en hjemmeside med webshop, hvor webshoppen spiller en mere sekundær rolle.
Det kunne eksempelvis være for velgørenhedsorganisationer, der som en nebengesjæft sælger t-shirts og hættetrøjer med stærke budskaber.
Skal du bruge en webshop til WordPress, er WooCommerce et oplagt valgt.
Udlejer du biler, sommerhuse eller gravemaskiner? Eller driver du en skønhedsklinik, et lægehus eller en restaurant?
Med plugins som Booking & Appointments til WooCommerce kan du få en smart bookingportal, der hjælper dig med at holde styr på aftaler og undgå uheldige dobbeltbookinger.
Samtidig har du med WordPress mulighed for at skabe brugbart indhold, uploade billeder og skrive gode indlæg.
Med WooCommerce får du alt, det kræver for at drive en professionel webshop. Du kan oprette og strukturere produktkategorier, indsætte salgsfremmende produktinformation (Navn, beskrivelse, specifikationer, produktbilleder og -videoer m.m.), udvælge ”relaterede produkter” til for at skabe opsalg- og mersalg og meget mere.
Du kan desuden styre priser, tilbud og lagerbeholdning fra din WooCommerce-webshop – selvom vi nok vil mene, at det gøres bedre via et integreret ERP-system, hvis dit varesortiment da er større end blot en håndfuld produkter. Det er ikke en holdning, vi har specifikt til WooCommerce – men for al webshop-software.
Fleksibiliteten ved WooCommerce giver dig desuden uendelige muligheder for at få udviklet og tilkoblet alverdens funktioner. Det lyder kliché, men der er faktisk næsten ikke det, som ikke kan lade sig gøre, så længe du har en professionel WordPress-udvikler til at hjælpe dig.
Du får en unik webshop, som afspejler din virksomhed, og som understøtter dine kunders behov og online adfærd. Det tør vi godt love. Helt uden frygt for at sælge dig katten i sækken.
For når du vælger os som dit WooCommerce-bureau, starter vi altid med en fælles workshop. Her stiller vi skarpt på din virksomhed, jeres mål og udfordringer – og alt det udenom, som også har en indflydelse. Vi snakker målgrupper, online adfærd, interne arbejdsgange, markedsføring og alt muligt andet.
Den viden bliver grundlaget for den videre strategi, for til- og fravalg af funktioner – og for nye idéer, der gør din webshop til en supersælger.
Desuden sætter vi fokus på følgende:
Vi overvejer hver en detalje, når vi designer din WooCommerce-webshop.
Vi tager stilling til alt fra din menu-struktur og opdeling af kategorier – til knapper og værktøjer, der gelejder dine besøgende elegant videre fra dit inspirerende indlæg til relevante produktsider.
Ja, faktisk bliver hele købsflowet nøje konstrueret i overensstemmelse med den viden, vi tilegner os om dine og dine kunders behov.
Vi er ikke bange for at tænke ud af boksen og prøve ting af.
Derfor tøver vi heller ikke med at udvikle splinternye funktioner, hvis vi ser en mulighed, der kan gøre din webshop til branchens bedste.
Det kan også være, at du selv har en idé til en smart feature – og så skal vores WooCommerce-udvikler nok tage skaber-hatten på.
Din WooCommerce-webshop skal naturligvis passe ind i dit brandunivers.
Derfor lægger vores designere et stort arbejde i at holde sig tro mod din visuelle identitet, når den kreative proces for alvor går for sig.
Alligevel tillader vi os at lege og eksperimentere med det online univers. Men vi låser os først fast på det endelige design, når du er glad og tilfreds.
Det skal være let at drive en webshop.
Derfor sikrer vores WooCommerce-udvikler naturligvis, at din nye webshop er godt integreret med dine øvrige systemer som ERP og PIM. På den måde mindskes den tid, du skal bruge på manuelt arbejde – og du får mere tid til andre værdiskabende aktiviteter.
Når du har valgt Makers som WooCommerce-bureau, håber vi på et langt og godt samarbejde.
Får du på et senere tidspunkt brug for lidt WooCommerce-hjælp, kan du derfor altid kontakte os. Du kan også tilkøbe en af vores serviceaftaler. Serviceaftaler er en abonnementsløsning, hvor vi holder din WooCommerce-webshop opdateret, udskifter forældede moduler og tjekker op på fejl og sikkerhedsbrister.
På den måde kan du slappe af og vide, at alt kører på skinner.
Når vi udvikler din WooCommerce-webshop, tænker vi alle processer ind: Fra sekundet du får et nyt produkt ind ad døren, til det lander hjemme hos dine kunder. Der kan nogle gange være lang vej mellem de to, men det behøver der ikke nødvendigvis at være. Det kræver blot, at du har de rette værktøjer og systemer.
Ofte vil det give god mening at integrere et PIM-system til WooCommerce. Og vælger du Alleco PIM, er det hverken dyrt eller kompliceret. Tværtimod.
Faktisk giver et PIM-system dig en lang række fordele, der både sparer dig for tid og styrker din bundlinje.
Alleco kommer blandt andet med funktioner, der sikrer hurtigere time-to-market, en effektivisering af dine interne arbejdsprocesser, bedre overblik over (manglende) produktdata, bedre optimeringsmuligheder, øget salg og opsalg – og meget mere.
Det siges, at intet her i livet er gratis. Men den myte kan vi godt aflive nu. WooCommerce til WordPress giver nemlig de absolut bedste forudsætninger for at trækker kunder til dit site – helt uden at betale en krone.
Det skyldes blandt andet samspillet med WordPress’ content-format, der giver rig mulighed for at skrive lange, salgsfremmende SEO-tekster, som Google vil elske.
Derudover får du med WooCommerce til WordPress det indbyggede værktøj ”Yoast”. Yoast giver dig et godt overblik over optimeringsmuligheder og hjælper dig med at skrive gode overskrifter, metabeskrivelser og brødtekst, som får dig til tops i søgemaskinernes søgeresultater.
Og som om det ikke skulle være nok, findes der et hav af SEO-plugins til WooCommerce, som giver dig yderligere værktøjer og kontrol over dine enkelte produkters SEO-rangering.
Det hele kræver naturligvis lidt tid og øvelse – men skulle du få brug for hjælp, kan du altid få assistance af en af vores SEO-specialister.
Det korte svar er: Ja.
Hvis du allerede har en WordPress-hjemmeside, kan du sagtens udvide den med en webshop.
Det mest populære webshop-modul til WordPress er WooCommerce. WooCommerce kan – ligesom din øvrige WordPress-hjemmeside – designes, styles og udvikles præcis efter dine ønsker og behov. Teknisk og udseendemæssigt vil dit site altså opleves som én samhørig hjemmeside med webshop.
Med WooCommerce til WordPress kan du altså både publicere spændende indhold og samtidig drive en online shop. Det er ren win-win.
Som med alt andet i denne verden er der naturligvis for og imod. Men én af de helt store forskelle på WooCommerce og Shopify er, at WooCommerce er et såkaldt open-source system. Det er Shopify ikke.
Open source betyder, at en WooCommerce-udvikler har adgang til systemets bagvedliggende kode og kan ændre i denne. Vedkommende har dermed ubegrænset mulighed for at skræddersy løsningen, levere bedre kundeoplevelser og skabe en unik webshop tilpasset dine behov.
Mens Shopify også giver mulighed for at justere på nogle parametre, er det altså en hel del mere begrænsende. Dermed ikke sagt, at Shopify ikke er et godt valg for dig, der blot skal have en simpel webshop, der er nem at komme i gang med.
Har du brug for vejledning i fordele og ulemper ved de forskellige CMS-systemer, kan du altid hive fat i os for en gratis snak.
Ja. WooCommerce er en sikker eCommerce-platform, der konstant bliver holdt opdateret og tjekket for potentielle sikkerhedsbrister. Uden god sikkerhed, ville WooCommerce aldrig have kunnet vokse sig til verdens mest benyttede CMS-system med en global market share på 63,7 % pr. 1. januar 2023 (W3Techs).
Som WooCommerce-bureau tilbyder vi desuden en række ekstra sikkerhedsservices så som overvågning af mistænkelig adfærd og løbende, manuelt sikkerhedstjek af specialudviklede moduler.
Med vores CloudCamp hosting, der bygger på banebrydende Google Kubernetes, kan vi desuden garantere maksimal oppetid af dit site.
Det betyder, at din webshop vil være tilgængelig for dine kunder minimum 99,5 % af tiden – året rundt. Så går du aldrig glip af gode salgsmuligheder.
Som WooCommerce-bureau beskæftiger vi os ikke med standardløsninger. For vi tror simpelthen ikke på, at ”one size fits all”. Du og dine konkurrenter er jo heller ikke helt ens – og hvis I er, er det på tide, at du får dig en webshop, som giver deres webshop baghjul.
Derfor laver vi som udgangspunkt ikke webshops, der koster under 80.000 kr. Det skal ses i lyset af, at vi typisk bruger 1-2 uger på at skabe et effektivt UX-design, 2-3 uger på den kreative proces og yderligere 3-5 uger på udvikling. Dertil kommer test og rettelser.
Den endelige pris for din WooCommerce-webshop kommer naturligvis an på, hvilke – og hvor mange – funktioner, du har behov for. Men bare rolig. Vi skal nok hjælpe dig med at skelne mellem ”need to have” og ”nice to have”-funktioner, så du får mest for pengene inden for dit budget.
Desuden laver vi – efter den indledende workshop – en udførlig rapport, der blandt andet beskriver projektspecifikationerne og fastsætter den endelige pris.
På den måde får du ingen ubehagelige overraskelser.