One size fits all-løsninger dur ikke

Virksomheder er forskellige. Målgrupperne har forskellige behov. Og hjemmesider tjener forskellige formål. Derfor gør vi en dyd ud af at skabe specialudviklede løsninger.

Intet er overladt til tilfældigheder

Hvordan finder din målgruppe frem til din hjemmeside? Og hvordan sikrer vi, at de vender tilbage igen og igen? Vi tænker hele kunderejsen ind i dit nye B2B-website.

Et fast team, der kender din virksomhed

Du bliver tilknyttet et fast team af B2B-eksperter, UX-designere og udviklere. De bliver dine tætte sparringspartnere, og sammen sætter I rammerne og retningen for din nye hjemmeside.

Den digitale verdens svar på en schweizerkniv

Et B2B-website er ikke en direkte salgskanal på samme måde, som en B2B-webshop er.

Men den er alligevel et enormt vigtigt – hvis ikke det vigtigste(!) – element i din digitale marketing.

Den gør dig synlig på Google og omfavner besøgende, som har klikket sig ind via diverse annoncer, nyhedsbreve eller artikler.

Den informerer, overbeviser og skubber kunderne videre ind i din forretning (fysisk, telefonisk eller tekstligt).

Den understøtter dit brand og din troværdighed.

Den er tilgængelig 24/7, 365 dage om året og giver (potentielle) kunder mulighed for at finde svar på deres spørgsmål – selv uden for dine officielle åbningstider.

Og så kan den være kilden til god kundeservice og effektiv kommunikation.

Ja, som en anden schweizerkniv kan et godt og gennemført B2B-website tjene adskillige formål, og det kan løfte mange af de salgs-, service- og markedsføringsopgaver, som du og dine kollegaer ellers selv skulle bakse med. Men hvis det skal virke optimalt, kræver det, at hele din forretning, dine kunder, jeres adfærd og jeres behov er tænkt ind i løsningen.

Dét er vores fornemmeste opgave.

Spørg en B2B-ekspert

Har du spørgsmål eller behov for at drøfte mulighederne ved et B2B-website?

Vores rare og dygtige konsulent, Steffen, står altid til rådighed for en gratis snak om alt fra valg af CMS-systemer til funktioner og fremgangsmåder.

Hiv fat i Steffen
Skriv til Steffen
Ring til Steffen på

Sådan får du en professionel B2B-hjemmeside

Når vi laver dit B2B-website, tager vi udgangspunkt i din virksomhed.

Men da vi (sandsynligvis) ikke kender meget til din forretningsstrategi på forhånd, kræver det et godt stykke forarbejde.

Derfor starter vi ethvert projekt med en fælles workshop. Her går vi i dybden med jeres og jeres kunders arbejdsgange, jeres udfordringer, mål og behov. Vi stiller spørgsmål, lytter og brainstormer forskellige idéer, og sammen får vi lagt en plan og en retning for din nye, professionelle hjemmeside. Det sikrer, at vi efterfølgende kan designe og udvikle en specialtilpasset løsning, som skaber mærkbare resultater.

Nedenfor kan du blive klogere på, hvad du får med en B2B-hjemmeside fra os.

Det får du

1

Strategisk UX-design

Den gode brugeroplevelse er vigtig.

Derfor har vi altid stort fokus på UX-design.

Her overvejer vi alt fra den strategiske menu-struktur til placeringen af CTA-knapper og den generelle vej fra A til B i kunderejsen.

Vi sikrer, dine besøgende får let adgang til de rette informationer på det rette tidspunkt, og at hele navigationen virker logisk og ligetil (set fra brugerens synsvinkel). På den måde eliminerer vi irritationsmomenter og skaber glade kunder.

2

Digital brandidentitet

Vi fortolker din visuelle identitet og folder den ud i dit nye digitale univers – men vi holder os altid tro mod dit brand. På den måde vil dit nye B2B-website opleves som en integreret del af din virksomhed.

Vi sender naturligvis vores designforslag og udkast til dig, som du skal godkende, før vi går videre med processen.

 

3

Skræddersyede funktioner

Funktioner er indbyggede ”værktøjer”, som hjælper både dig og dine kunder med at udføre forskellige opgaver eller gøremål (i bred forstand). Det kan være alt fra intelligente søgefunktioner til en mængdeberegner eller interaktivt data-visualisering.

Ja, faktisk er det kun fantasien (og logikken), der sætter grænser, og vi er aldrig bange for at bringe nye idéer på banen, hvis vi mener, det vil gøre din hjemmeside endnu bedre.

4

Service og support

Det tager ikke mange måneder at få udviklet en B2B-hjemmeside.

Arbejdet stopper dog ikke her.

Efterfølgende skal du løbende vedligeholde tekst, billeder og andet indhold – ligesom det er vigtigt at holde sitet opdateret med de seneste sikkerhedsinstallationer m.m.

Men frygt ej. Som bureau vægter vi samarbejde højt, og vi står altid klar til at hjælpe, hvis du senere skulle få brug for os.

Tænk dit website ind i din B2B-markedsføring

Hvordan finder din målgruppe frem til din hjemmeside? Og hvordan sikrer du, at de ikke glemmer dig efter første online besøg?

I B2B-regi er kunderejsen som regel ekstra lang.

Virksomhedskunder handler sjældent spontant, og ved større køb og investeringer kan overvejelsesperioden trække ud. Derfor er det vigtigt, at du hele tiden sørger for at holde dig selv i loopet. Det vil ofte kræve, at du handler mere proaktivt og selv sørger for at trække potentielle købere tilbage til din hjemmeside – indtil de endelig er parate til at indgå en direkte dialog.

Og bare rolig.

Vi kan hjælpe dig. Vores marketingteam kan – med hjælp fra vores grafikere – håndtere alt fra strategi til kreativ og teknisk eksekvering af din marketing-plan.

Se, hvordan vi kan hjælpe dig med digital marketing

FAQ om B2B-hjemmesider

Hvad koster et B2B-website?

Prisen på udviklingen af et B2B-website varierer afhængigt af en bred vifte af faktorer, såsom valget af det rette CMS-system, anvendt software og kompleksiteten af ønskede avancerede funktioner og integrationer.

For at sikre at du får en præcis og realistisk prisvurdering og undgår vage estimater, indleder vi alle større projekter med en uforpligtende workshop.

I løbet af workshoppen foretager vi en grundig analyse af dine individuelle behov samt din målgruppes rejse gennem websitet.

Resultatet er en omfattende skriftlig rapport, der indeholder konkrete anbefalinger og specifikationer for kravene (herunder en detaljeret beskrivelse af funktioner og integrationer). Rapporten indeholder også et tilbud, der inkluderer den nøjagtige pris for projektet.

Har du nogen spørgsmål eller blot lyst til at høre mere om vores workshop, kan du altid række ud efter os.

Hvad er et godt B2B-website design?

Da alle virksomheder og virksomhedskunder er forskellige, er der ikke nogen fast formel for et godt B2B-website design. Dog kan man sige, at designet skal fungere på 2 plan: Visuelt og funktionelt.

Den visuelle del handler om at inkorporere farver, fonte, former m.m., så det samlede look-and-feel understøtter din brandidentitet.

Den funktionelle del handler brugen af dit website. Her er der fokus på layout, navigation, features m.m. som hjælper dig og dine kunder med at opnå udvalgte mål – let, hurtigt og uden nogen former for bump på vejen.

Hvad er det bedste CMS-system til B2B-websites?

Der findes mange forskellige CMS-systemer til B2B-websites, og nogle gange kan det være umådeligt svært at gennemskue hvilket et, der er bedst.

Svaret er heller ikke helt entydigt.

Hvad, du bør vælge, kommer nemlig an på din forretning og dine behov.

Hos Makers beskæftiger vi os med mange forskellige CMS-systemer til udvikling af B2B-hjemmesider. Det betyder, at vi kan rådgive dig objektivt og finde den helt rigtige løsning for netop din virksomhed.

Ofte vil vi anbefale dig noget som WordPress eller Headless CMS/Nuxt afhængigt af, hvad formålet med din B2B-hjemmeside er, og hvad den skal kunne. Har du behov for at sælge produkter direkte på din hjemmeside, bør du måske se i retningen af en B2B-webshop lavet i OpenMage eller Shopware.

Men alt dette skal du slet ikke bekymre dig om endnu. Vi skal nok tale dig igennem de forskellige muligheder, når vi kommer så langt.