Fra strategi til eksekvering

Vi er med dig hele vejen, hvis du har behov for det. Fra de indledende strategiske overvejelser til at skrive og designe dine e-mails for til sidst at skubbe dem ud til din målgruppe.

Individuel rådgivning

Vi forstår, at hver virksomhed er unik. Derfor analyserer vi dine behov og målgruppe for at lave en skræddersyet e-mail-marketingstrategi.

E-mail marketing er for dig, der…

… gerne vil have smæk for marketingskillingen. For e-mail marketing virker. Rigtig godt endda.

Statistikker viser, at for hver krone du investerer i e-mail marketing, får du i gennemsnit 36 (!) kroner tilbage. Og den ROI (Return On Investment) kan marketingkanaler som Facebook og Google Ads kun drømme om.

Tallene taler deres tydelige sprog. Men hvorfor er det, at e-mails sætter andre kanaler så eftertrykkeligt til vægs, når det kommer til investeringsafkast?

Svaret er målrettet og relevant kommunikation.

Med e-mail marketing får du værktøjerne til at identificere og opdele din målgruppe i mindre segmenter alt efter interesseområde, geografi, demografi eller noget helt fjerde. På den måde kan du ramme din modtager med indhold, der er relevant og interessant. Det øger chancen gevaldigt for, at hun konverterer.

Spørg en e-mail-ekspert

Automation flows, segmentering af modtagerliste, tracking, e-mail-systemer – you name it. Kristine er kvinden, du skal gå til, når det kommer til e-mail marketing.

Kristine deler gerne ud af sin viden og erfaring, så hiv fat i hende, hvis du vil vide mere om, hvad e-mail marketing kan gøre for dig.

Hiv fat i Kristine
Skriv til Kristine
Ring til Kristine på

Mød din modtager på det rette tidspunkt og med det rette budskab

Med e-mail automation flows kan du automatisere din kommunikation, så du sender mails ud, der taler nøjagtigt ind i den situation, som din modtager står i.

Det kan være en mail, der minder din kunde om, at han har lagt varer i kurven uden at gennemføre købet.

Det kan være mails med inspirerende og relevant indhold omkring et produkt, som din modtager har luret på i din webshop. Eller det kan være en velkomstmail til dine nye nyhedsbrevsmodtagere.

Ikke kun giver de automatiserede flows dig mulighed for at tilpasse kommunikationen til de forskellige stadier i kunderejsen – de sparer dig også for en hulens masse tid. Du skal nemlig kun sætte flowet af e-mails op én gang, og derefter sendes de automatisk ud, når din modtager har udført en specifik handling.

Der findes et væld af automatiserede flows. Nogen smartere end andre. Så hvilke giver bedst mening for din forretning?

Som e-mail marketingbureau kan vi hjælpe dig med at stille skarpt på de forskellige muligheder med e-mail automation.

Det hjalp vi Drejby Strand Camping med, der fik bookinger i kalenderen, hver gang der blev sendt en mail ud. Læs mere om vores arbejde her.

Fra idé til indbakke: Sådan skaber vi resultater med e-mail marketing

Når du hiver fat i et e-mail marketingbureau som Makers, behøver du ikke have tænkt store, forkromede planer i forhold til din kommende e-mail-indsats. Hvis du omvendt, har en nogenlunde klar idé om, hvordan du vil gribe det an, er det også helt fint.

Uanset dit udgangspunkt og uanset om du har arbejdet med e-mail marketing før eller ej, så deler vi typisk arbejdsprocessen op i tre dele.

Processen sikrer, at vi får lagt den rette strategi, får lavet den rette opbygning og får lavet det rette indhold, inden vi trykker ”send”.

    1

    Strategi

    Først lærer vi dig at kende. Din forretning, din målgruppe og dit udgangspunkt, ligesom vi får afklaret dine udfordringer og mål med din e-mail marketing-indsats.

    Derudover forholder vi os i denne del af processen bl.a. til.:

    • Valg af e-mail platform og integrationer med andre systemer
      • Flytte data fra din nuværende e-mailplatform til en ny platform
    • Strategi for indsamling af permissions/leads
    • Strategi for indholdet i e-mailkampagnerne
    • Strategi for automatiserede flows
    • Segmentering af modtagerliste
    2

    Udvikling og opsætning af indhold

    Når du har godkendt strategien, begynder arbejdet med at skrive og designe dine mails.

    Hvis du ikke selv har tiden til dette, kan du trygt overlade arbejdet til vores dygtige tekstforfattere og designere.

    I denne del af processen sætter vi hele din e-mailkampagne op, så der er styr på:

    • Leadgenerering – herunder opsætning af signup-formularer
    • Automatiserede flows
    • Tracking

     

    Derudover laver vi også en spam- og design-test, så vi er sikre på, at dine mails først og fremmest ikke havner i din modtagers spammappe.

    Og når vi har sikret os, at dine mails når frem, sørger vi for, at de også er flotte – uanset om de åbnes på en laptop, en tablet eller en smartphone.

    Når alt er sat op, præsenterer vi vores udkast for dig.

    Du er eksperten på din forretning, så du har naturligvis mulighed for at give feedback på bl.a. indholdet, inden vi skyder de første mails ud.

    3

    Måling og optimering

    Vi holder løbende øje med, hvordan dine e-mailkampagner performer.

    Her kigger vi på parametre som åbningsrate, konverteringsrate og klikrate alt efter kampagnernes mål.

    Hvis kan se, at der er plads til forbedringer, justerer vi naturligvis kampagnerne.

    I den forbindelse kører vi også splittests på dine mails, så vi kan finde frem til den version af dine mails, der performer bedst.

    Alt dette får du naturligvis et overblik over, når vi afrapporterer løbende.

    3 facts om e-mail marketing

    99
    %
    af e-mailbrugere tjekker deres indbakke hver dag (Kilde: HubSpot )
    36
    x
    får du pengene igen. For hver krone du investerer i e-mail marketing, får du i gennemsnit 36 kroner tilbage. Det er en af de marketingkanaler, der giver det største afkast (ROI) (Kilde: Litmus )
    58
    %
    tjekker mails som det første, før de tjekker sociale medier og nyheder (Kilde: Litmus )

    E-mail marketing kan ikke stå alene

    Det er ingen hemmelighed, at vi er svært begejstrede for e-mail marketing.

    Men det er trods alt ikke løsningen på alle udfordringer.

    Derfor skal din digitale marketing naturligvis også bestå af andre kanaler i form af fx Google Ads og Facebook- og LinkedIn-annoncering.

    Derudover kan du bruge disse marketingkanaler til at få det maksimale ud af din e-mail-indsats. For du kan have lavet nok så velskrevne og flotte mails, men hvis du ikke har nogen at sende dem ud til, så skaber de ikke værdi. Hvis du vil se din modtagerliste vokse, så kan leadannoncer på Facebook og/eller LinkedIn hjælpe dig med netop dette. Med dem kan du gøre det nemt for din målgruppe at signe op til dit nyhedsbrev.

    Og så kan du med fordel udstyre din hjemmeside eller webshop med en tilmeldingsformular til dit nyhedsbrev i form af fx en pop up-boks.

    Men tilmeldingsformularen er ikke meget værd, hvis du ikke hiver trafik ind på din hjemmeside. Derfor skal du være synlig på Google, og det kan SEO og Google Ads hjælpe dig med at blive.

    FAQ om e-mail marketing

    Dur e-mail marketing stadig?

    Det digitale landskab er i konstant forandring.

    Nye medier skyder op, mens andre siver væk. Så vi forstår godt, hvis du er usikker på, om noget så oldschool som e-mails stadig er relevant i dag.

    Men du kan godt pakke tvivlen væk, for e-mail marketing er en af de mest effektive marketingkanaler, når det kommer til ROI – altså hvor stort et afkast du får på din investering.

    Der er blevet sendt mails siden 1970’erne, og det kommer ikke til at stoppe lige foreløbig. Det tør vi godt love. Faktisk er antallet er e-mailbrugere støt stigende, og i dag er der mere end 4 milliarder e-mailbrugere.

    Hvad er e-mail automation?

    E-mail automation hjælper dig med at automatisere din e-mail-indsats.

    Når du har skabt automatiserede flows, bliver der sendt mails ud til dine modtagere på specifikke tidspunkter, eller hvis de har udført en bestemt handling – fx en velkomstmail til nye subscribers på dit nyhedsbrev.

    Fordelene ved e-mail automation er mange, men de vigtigste er 1) at de sikrer relevant og målrettet kommunikation til din modtager, og 2) de sparer dig for en masse tid, da udsendelsen af dine mails er sat på autopilot.

    Kan jeg selv gå i gang med e-mail marketing?

    Ja det kan du godt.

    Vi vil påstå, at de fleste, der arbejder med marketing, selv kan tage hånd om simple flows som eksempelvis velkomstmail. Men der er også en grund til, at der findes e-mail marketingbureauer, hvor specialister hver dag opsætter og optimerer e-mail-kampagner.

    Det kræver nemlig teknisk snilde, skrivefærdigheder og ikke mindst tid, hvis du skal have succes med e-mail marketing. Derfor kan det give god mening at hente hjælp hos et e-mail marketingbureau.

    Hvad koster det at komme i gang med e-mail marketing?

    I vores optik er det utroværdigt at komme med en fast pris på e-mail marketing, da den altid vil afhænge af omfanget og opgaven, herunder dine behov og ambitioner. Det er selvsagt dyrere at udvikle et setup med en lang række e-mail flows sammenlignet med et simpelt setup bestående af få flows.

    Derudover vil der typisk også være omkostninger forbundet med at skaffe sign ups til dit nyhedsbrev i form af fx Facebook- og LinkedIn-annoncering.

    Som du kan se, er der flere faktorer, der har indflydelse på prisen.

    Hvis du ønsker en kvalificeret pris, så hiv fat i os, så vi først kan blive klogere på omfanget af din e-mail marketingindsats.

    Er e-mail marketing relevant for alle virksomheder?

    Hvad end du sælger kuglelejer i en B2B-branche eller sælger smykker i en B2C-webshop, så bør du overveje at flette e-mail marketing ind i dit nuværende marketing-setup.

    Men tilgang til e-mail marketing er naturligvis forskellig alt efter, om du arbejder i en B2B- eller B2C-virksomhed.

    Eksempelvis er købsprocessen typisk længere hos B2B-kunder, hvorfor du skal bruge flere kræfter på at modne og styrke relationen til dine leads. Det kan du passende gøre ved at svinge forbi din modtagers indbakke med relevant indhold, der uddanner hende.

    Omvendt er kunderejsen normalt kortere hos B2C-kunder, hvor du kan skubbe din modtager det sidste stykke hen til kassen ved fx at lokke med en rabatkode.