Uddannede tekstforfattere

Vores tekstforfattere mestrer en lang række skrivediscipliner og har stor erfaring med informative og overbevisende tekster. Uanset om det er hjemmesidetekster, produkttekster eller noget helt tredje.

Bevar og finpuds din tone-of-voice

Vores tekstforfattere er trænet i at tilpasse tone-of-voice, så det matcher dit brand og identitet. Hvad end du vil fremstå som den vittige ven, den vidende ekspert eller noget helt tredje.

Vi har også styr på SEO

Det betyder, at vi naturligvis sørger for at få flettet de rette søgeord ind i dine tekster. Det øger chancerne for at erobre den eftertragtede førsteplads på Google.

Vi forvandler ”blablabla” til ”aha”

Vi forestiller os, at du gerne vil have din potentielle kunde til at gøre noget bestemt.

Klikke på en bestemt knap, signe up til dit nyhedsbrev, følge dig på de sociale medier eller købe et produkt af dig.

Dét kan en dygtig tekstforfatter hjælpe med – at få læseren til at udføre en bestemt handling.

Men det er nemmere sagt end gjort.

For ja, alle kan skrive, men de færreste kan skrive godt og præcist. Hvis du skal lykkedes med at høste flere kliks, konverteringer og kunder, skal du have indgående kendskab til kommunikation, grammatik og sågar have indsigt i den menneskelige psykologi.

Hvis du ikke mestrer det skrevne ord eller ikke brænder for det, kan det lynhurtigt aflæses i teksten. Og det kan være dårligt nyt for din forretning.

71% vil fravælge en webshop, de ikke har handlet hos før, hvis webshoppen har et dårligt dansk sprog. Det viser en undersøgelse, som FDIH (Foreningen for Dansk Internet Handel) – nu Dansk Erhverv – står bag.

Hvis du derfor bruger frustrerende meget tid på at skrive dine tekster, står vores professionelle tekstforfattere klar til at hjælpe dig. Deres penalhus er fyldt med alverdens skriveteknikker- og modeller, der forvandler afsendertungt fagsprog til let fordøjelige stykker kommunikation tilpasset din målgruppe.

Eller med andre ord: Vi forvandler ”blablabla” til ”aha”.

Spørg en tekstforfatter

Steffen er bureauets ord- og skrivenørd. Han formår gang på gang at forvandle ”blablabla” til ”aha”, når han lader fingrene glide hen over tastaturet.

Det er også ham, du skal have fat i, hvis du vil blive klogere på, hvordan vi kan hjælpe dig med tekstforfatning.

Hiv fat i Steffen
Skriv til Steffen
Ring til Steffen på

Vi hjælper dig med alverdens tekster

Vores tekstforfattere har gennem tiden skrevet voldsomt mange tekster. Blogindlæg, hjemmesidetekster, produkttekster – you name it.

Få et overblik over hvilke type tekster, vi kan hjælpe med at skrive for dig.

Blogindlæg

Din potentielle kunde har et problem.

Han googler det.

Og øverst i søgeresultaterne dukker din konkurrents blogindlæg op. Ik’ fedt.

Hvis det i stedet skal være dine blogindlæg, der skal være en kilde til relevant trafik, hjælper vi dig gerne på vej. Det gør vi ved at besvare søgeintentionen og ved at bygge dine blogindlæg op omkring relevante søgeord.

Hvis dine blogindlæg skal tænkes ind i en større content marketing- eller inbound marketing-indsats, står vi også klar til at hjælpe dig på rette vej.

Hjemmesidetekster

Teksterne på din hjemmeside er en af de faktorer, der har størst betydning for, om din besøgende bliver på siden eller klikker sig væk i en hulens fart.

Du kan nemlig have brugt nok så mange penge på at markedsføre din virksomhed og jeres produkter/ydelser, men hvis din potentielle kunde bliver mødt af uoverskuelige og afsendertunge tekster på din hjemmeside, så er det spildte penge.

Hvad end du skal have skrevet en Om os-side, blogindlæg, produkttekster eller kategoritekster, så sørger vi for at skrive tekster, der ikke kun fastholder din målgruppes opmærksomhed. Vi sørger også for at tiltrække deres opmærksomhed ved at indarbejde relevante søgeord i de tekster, du gerne vil have, at søgemaskinerne og din målgruppe skal finde dig på.

SEO-tekster

SEO-tekster dækker over en bred kategori af tekster.

Det kan være alt fra overbevisende produkt- og kategoritekster til informative blogindlæg. Fælles for teksterne er, at de skal skabe mere organisk trafik til din hjemmeside eller webshop.

Det gør vi med afsæt i en søgeordsanalyse, for ingen SEO-tekster uden en søgeordsanalyse. Her bliver vi klogere på hvilke ord og udtryk, din målgruppe bruger, og som vi skal sørge for at få flettet ind i teksterne.

Artikler

Har du svært ved at vinkle dine historier, så de bliver læst af din målgruppe? Eller måske har du problemer med at formidle vanskeligt fagstof?

Vi hjælper dig med at udvikle og skrive skarpe historier med en endnu skarpere vinkel. Uanset om du mangler hjælp til at få skrevet advertorials eller artikler til et medlemsblad.

Produkttekster

Arbejder du i en webshop, ved du, hvor vigtig dine produkttekster er.

Det er nemlig her, at du har den ultimative chance for at sælge dine produkter. Du skal give den besøgende en fornemmelse af produktet (og dets fordele), ligesom du skal være i stand til at komme eventuelle tvivlsspørgsmål i forkøbet. Og så skal teksten naturligvis sørge for, at dine produkter bliver fundet i søgemaskinerne.

Alt dette hjælper vi dig med, og dermed øger vi chancerne for, at din målgruppe svinger kortet hos dig fremfor konkurrenten.

Kategoritekster

Gennemarbejdede kategoritekster er et must, hvis du vil findes af Google og dermed af dine potentielle kunder. Kategoritekster giver dig nemlig mulighed for at rangere på udvalgte søgeord, der matcher dine kategorier.

Det kan dog hurtigt blive en uoverskuelig (og tidskrævende) opgave, hvis du arbejder i en webshop med et hav af forskellige kategorier.

Vi kan hjælpe dig med at skrive kategoritekster, der introducerer dine produkter i den pågældende kategori på overbevisende vis. Tekster, der besvarer de spørgsmål, folk oftest stiller om produkterne. Tekster, der forklarer fordelene ved at handle i netop din webshop.

Med andre ord: Tekster, der gør, at din målgruppe føler sig tryg ved at handle hos dig.

Nyhedsbrev

Har du et nyhedsbrev, der gemmer på uudnyttet potentiale?

Vi kan hjælpe med at skrive værdiskabende indhold til din målgruppe i en tone, de forstår. Og så sørger vi for at skrive pirrende emnelinjer og preheaders, så dine subscribers ikke kan lade vær med at trykke sig ind på dit nyhedsbrev.

Er du i tvivl, om du griber din overordnede e-mail marketing-strategi rigtigt an, tager vi gerne en snak om det.

Tekster til print

Vores professionelle tekstforfattere skriver ikke kun tekster, der lever et digitalt liv.

De kan også hjælpe med at skrive tekster til print. Men når du skriver tekst til en flyer, folder eller en plakat er spillereglerne nogle andre. Pladsen er knap, så hvert tegn og bogstav skal overvejes nøje.

Annoncetekster til sociale medier

På sociale medier som Facebook og LinkedIn skal der noget ganske specielt til at stoppe den evigt scrollende tommelfinger, din målgruppe er udstyret med.

Du har kort tid til at fange og fastholde deres opmærksomhed, så derfor er knivskarpe budskaber et must. Dem hjælper vi dig med at skrive, og vi tester hvilke, der fungerer bedst.

E-bog

Har du ambitioner om at positionere dig som ekspert inden for dit felt? Og vil du have fat i relevante leads? Så vend blikket mod e-bogen.

E-bogen er en større tekstproduktion, hvor du som afsender gavmildt deler ud af viden, indsigter og erfaring inden for et afgrænset emne, der interesserer din målgruppe. Da e-bøger ofte strækker sig over mange sider, skal der lægges meget tid og energi i sådan et projekt.

Kniber det med tiden, eller ved du ikke, hvor du skal begynde, hjælper vi dig gerne på rette vej.

Whitepaper

White papers er en effektiv leadmagnet, når du arbejder med inbound marketing. Men det forpligter også. For når en potentiel kunde giver sin mailadresse i bytte for et white paper, så forventer han også at få serveret dybdegående og værdifuld viden.

Det kræver derfor tid at lave et ordentligt white paper, som ikke skuffer din målgruppe.

Hvis du ikke har tiden, kan vi hjælpe dig.

Vi laver grundig research, hvorefter vi formidler denne viden i et sprog, som din målgruppe kan spejle sig i. Og så sørger vi for at designe dit white paper, så pointerne i teksten bliver bakket op af visuelle illustrationer i tråd med din brandidentitet.

Sådan arbejder vi med tekstforfatning

Ingen tekster er ens, men processen for tekstforfatning er ofte den samme.

Det er vores erfaring efter at have arbejdet med tekstforfatning i mere end 10 år. Derfor har vi udviklet en effektiv og gnidningsfri proces, vi fører dig sikkert gennem – fra første bogstav til sidste punktum.

Vores proces

1

Indledende snak

Vi tager først en snak om den tekstopgave, du gerne vil have løst. Her bliver vi bl.a. klogere på:

  • Omfanget af opgaven
  • Målgruppen for teksterne
  • Ønsket deadline for opgaven
  • Den ønskede tone of voice i teksterne

Herefter får du et tilbud på opgaven.

2

Vi skriver dine tekster, og du giver feedback

Hvis du vælger at acceptere tilbuddet, hopper vi straks over til tastaturet.

Nu begynder skrivearbejdet, der naturligvis bygger på en solid portion research. Typisk vil du få tilknyttet en fast tekstforfatter, som kender din forretning og dine produkter/tjenester.

Alt efter opgavens omfang holder vi dig løbende opdateret med skrivearbejdet.

Du er eksperten på din forretning, så du har naturligvis mulighed for at give feedback på teksterne.

3

Du modtager dine tekster

Når vores tekstforfattere har rettet teksterne til, sender vi de færdige tekster i din retning.

Skru op for trafikken med hjælp fra vores SEO-tekstforfattere

Tekstforfatning og SEO hænger uløseligt sammen.

Mange webshops og hjemmesider får hjælp af SEO-tekstforfattere til at få skrevet tekster, der skal rive målrettet trafik hjem til sitet.

Samme hjælp kan du også få af vores dygtige tekstforfattere, der også har forstand på SEO.

Med udgangspunkt i en grundig søgeordsanalyse skriver de tekster, der besvarer målgruppens søgeintention og er optimeret efter de rette søgeord.

På den måde baner vi vejen for en topplacering i Google.

Ergo mere målrettet trafik og dermed et skridt nærmere et salg.

Skrevet til mennesker – optimeret til maskiner

Men for vores SEO-tekstforfattere handler det ikke kun om at gøre en søgemaskine glad.

Det kan hurtigt resultere i en mekanisk og til tider uforståelig tekst, da hensynet til de rette søgeord har trumfet læsbarheden.

Derfor holder vi fast i at skrive til mennesker først, da det 1) er dem, der skal læse og forstå teksterne i sidste ende og 2) er i tråd med Googles retningslinjer. Derefter optimerer vi til søgemaskinernes algoritmer.

Hvis du vil lokke flere besøgende ind på dit site, er det desværre ikke nok at have tekster rettet mod de specifikke søgeord, din målgruppe bruger.

Du skal også have styr på resten af din SEO-indsats, der bl.a. kan involvere linkbuilding og teknisk SEO.

Research – forudsætningen for god tekstforfatning

I enhver (dygtig) tekstforfatters arsenal finder du et af de vigtigste våben – research.

For at kunne formidle viden er en tekstforfatter først nødt til at indsamle viden.

Det betyder, at vi kommer til at spørge grundigt ind til din forretning (og dine produkter/tjenester), mens vi naturligvis dykker ned i rapporter, artikler og andre vigtige informationskilder.

Når fundamentet af viden er på plads, er vi nemlig i stand til at oversætte tekniske termer fyldt med fagudtryk til et sprog, så din målgruppe forstår og føler sig forstået.

Sagt på en anden måde: Vores tekstforfattere er vant til at sætte sig ind i kompliceret stof, trække de vigtigste pointer ud for til sidst at svøbe dem ind i forståelige formuleringer – uden at gå på kompromis med fagligheden.

Gennem tiden har vi skrevet om alt fra avancerede landbrugsprodukter til affaldssortering.

Vi tænker menneskelig psykologi ind i dine tekster

Hvis dine tekster virkelig skal rykke din modtagers adfærd, så er det ikke nok kun at have styr på tegnsætning og nutids-r.

Korrekt kommunikation er ikke nødvendigvis lig med god kommunikation.

Lad os forklare.

Du kan have fulgt alle (skrive)kunstens regler i arbejdet med dine tekster, men det er langt fra en garanti for en god tekst.

Din læser kommer til at kede sig, hvis hun bliver mødt af en mur af tekst, der er skrevet i et stift og støvet sprog. En tekst, hvor læseren faktisk er i tvivl om, hvad hun får ud af at læse den til ende.

God tekstforfatning handler om indsigt i den menneskelige psykologi. Fx hvilke ord trigger din læser til at læse videre?

Hos Makers er adfærdspsykologi en integreret del af vores skrivearbejde.

Vi kender til vigtigheden af, hvordan ordlyden på fx call to action i dit nyhedsbrev kan afgøre, om 10% eller 15% af dine subscribers klikker sig videre fra nyhedsbrevet. Eller hvordan små seeds of curiosity kan have betydning for, om du læser en tekst til ende.

Det er blot nogle af de adfærdpsykologiske redskaber, vores professionelle tekstforfattere tager i brug, når de skal puffe modtageren i retning af at udføre en bestemt handling.

FAQ om tekstforfatning

Hvad koster en tekstforfatter?

Det afhænger af omfanget af dit tekstprojekt. Det er det lidt kedelige, men sande svar.

Fem blogindlæg og en række annoncetekster vil alt andet lige koste noget andet end at få skrevet al indhold til en hjemmeside.

Nogle bureauer tager en pris pr. ord, mens du hos andre betaler for hele projektet uanset hvor mange ord, det ender i. Vi tilhører den sidste kategori, da vi er af den opfattelse, at flere ord ikke nødvendigvis er lig med en bedre tekst.

Ønsker du en specifik pris, så hiv fat i os, så vi kan blive klogere på omfanget af dit næste tekstprojekt.

Kan I også skrive til teknisk tunge brancher?

Vores professionelle tekstforfattere har skrevet om alt fra avancerede landbrugsprodukter hos Sumi Agro til affaldssortering.

De er med andre ord vant til at dykke ned i kompliceret stof og oversætte indforstået faglingo til forståelig og vedkommende kommunikation.

Har I også tekstforfattere, der kan skrive på andre sprog?

Vores tekstforfattere kan også hjælpe med at skrive tekster på engelsk.

Uanset om du skal have oversat dine tekster fra dansk til engelsk, eller om du skal have skrevet engelske tekster helt fra scratch.