En-til-en rådgivning

Som LinkedIn-bureau ved vi, at ikke to virksomheder er ens. Derfor analyserer vi først dig og din målgruppe for dernæst at udvikle en skræddersyet annoncestrategi.

Bliv synlig på populært medie

Næsten halvdelen af den danske befolkning har en profil på LinkedIn. Vi hjælper dig med at nå ud til dit segment.

10+ års erfaring

I mere end 10 år har en række kunder på tværs af brancher betroet os med deres annoncering på LinkedIn. Derfor ved vi en ting eller to om LinkedIn, og den viden deler vi hjertens gerne med dig.

Ram de vigtigste beslutningstagere på LinkedIn

Det, der gør LinkedIn interessant – særligt for B2B-virksomheder – er nødvendigvis ikke de mere end 850 millioner brugere på platformen i sig selv. Det er derimod typen af brugere på platformen.

På LinkedIn finder du nemlig en stor koncentration af beslutningstagere (direktører, ledere, iværksættere, politikere osv.), du kan rette din markedsføring mod. Ifølge LinkedIn er der mere end 65 millioner beslutningstagere på mediet.

Så mon ikke også beslutningstagere inden for din branche scroller rundt på LinkedIn?

Spørg en LinkedIn-ekspert

Vores LinkedIn-specialist, Danni, står klar til at hjælpe dig med din LinkedIn-annoncering.

Danni har en lang række succesfulde kampagner i bagagen, så han ved om nogen, hvad der virker og hvad ikke virker, når det kommer til LinkedIn-annoncering.

Tag fat i Danni
Skriv til Danni
Ring til Danni på

Hvordan kan vi hjælpe med LinkedIn-annoncering?

Vi har hjulpet en lang række B2B-virksomheder på tværs brancher med at skabe resultater gennem LinkedIn-annoncering. Om det er at udbrede kendskabet til et nyt produkt, at skaffe flere kompetente ansøgere til en jobstilling eller at indsamle kvalitetsleads.

Og den erfaring og viden om platformen kommer dig til gode.

Vores LinkedIn-eksperter står nemlig klar til at hjælpe dig med den tekniske opsætning af kampagnerne, ligesom de også kan hjælpe med at udvikle kreativer (video og billeder), hvis der er behov for det.

Samtidig får du adgang til et live dashboard, hvor du altid kan få det fulde (og opdaterede) overblik over din annoncering på LinkedIn. Her kan du altså se, hvordan dine kampagner performer.

Sådan skaber vi succes for din virksomhed med LinkedIn-annoncering

Når du hiver fat i os, behøver du ikke have tænkt store, forkromede planer i forhold til LinkedIn-annoncering. Hvis du derimod, har en nogenlunde klar idé om, hvordan du vil gribe det an, så er det også helt fint.

Uanset dit udgangspunkt får du tilknyttet en fast kontaktperson, der først vil hjælpe dig med at lægge en udførlig strategi. Kontaktpersonen vil også være din rådgiver og sparringspartner under hele samarbejdet, og der vil løbende være en åben kommunikation og afrapportering mellem jer.

Vi har delt processen op i tre trin, som sikrer, at vi kommer godt fra start og sikkert i mål med din kampagne.

1

Vi lærer dig bedre at kende og lægger en strategi

Når du kontakter os, vil du blive stillet til en af vores specialister, der ved urimeligt meget om LinkedIn-annoncering.

Sammen får I en snak om din virksomhed, jeres nuværende position, udfordringer og mål med LinkedIn-annoncering.

Med andre ord lægger vi i fællesskab en strategi, der sætter en klar retning for resten af processen. På den måde sikrer vi, at du får det mest mulige ud af dine annoncekroner.

Inden vi begynder at pumpe penge i dine annoncer, skal vi altså først have afklaret grundlæggende spørgsmål som:

  • Hvad er dit mål med at annoncere på Facebook?
  • Hvem vil du gerne ramme med din annoncering?
  • Hvilke kreativer (billeder og video) har du?
  • Hvad er dit budget og tidsramme?

Når vi har drøftet det, giver vi dig vores anbefalinger til mål, målgruppe, udvikling af kreativer, budget og tidsplan.

2

Vi udvikler det kreative indhold og sætter kampagnen op

Når du har godkendt strategien og planen, tager vi hul på den kreative proces. Det inkluderer som regel tekstforfatning – og af og til udvikling af visuelt materiale.

Vi sørger naturligvis for at videreføre din visuelle brandidentitet for på den måde at skabe en rød tråd på tværs af annoncerne.

I denne del af processen sætter vi hele din kampagne op, så der er styr på:

  • Kampagnemålsætning
  • Annonceformater
  • Målgruppe(r)
  • Tidsplan
  • Budget

Når alt er sat op, præsenterer vi vores udkast for dig.

Du har naturligvis mulighed for at give feedback, før det skubbes ud til din målgruppe.

3

Vi går live og optimerer løbende

Når du har givet os grønt lys til at fortsætte med dine annoncer, sætter vi dem live på LinkedIn.

Vi overvåger løbende effekten og udbyttet gennem data, og så optimerer vi efter behov, så du får mest muligt ud af dit budget.

I vores marketing dashboard kan du altid få en liveopdatering på, hvordan din kampagne performer.

Hvorfor bruge penge på LinkedIn-annoncering? Her får du 5 grunde

Hvis du endnu ikke er overbevist om, at LinkedIn-annoncering skal være en del af din digitale marketing, får du her fem grunde til, hvorfor du som B2B-virksomhed bør gå i gang med at annoncere på LinkedIn allerede i dag.

Beslutningstagere samlet ét sted

Find din målgruppe effektivt

Leads, leads og atter leads

Flere og flere er på LinkedIn

Skab opmærksomhed omkring dit brand

1. Beslutningstagerne samlet ét sted

Tænk, hvis man kunne ramme direktører, virksomhedsejere eller andre beslutningstagere direkte med sit budskab. Og tænk, hvis de var i et mindset, hvor de var modtagelige over dit budskab.

Som du nok har regnet ud, er det her ikke bare ønsketænkning. For på LinkedIn har du netop muligheden for at komme i kontakt med vigtige beslutningstagere inden for din branche.

Med andre ord: Et sandt slaraffenland for B2B-virksomheder, der gerne vil eksponere sine løsninger overfor en meget specifik målgruppe.

Som B2B-virksomheder er mulighederne for at segmentere din målgruppe nemlig betydeligt bedre på LinkedIn sammenlignet med andre sociale medier. De gode segmenteringsmuligheder kan du blive klogere på nedenfor.

 

2. Find din målgruppe effektivt

Står din virksomhed bag et event, der er særligt relevant for ingeniører i Esbjerg-området? Måske har du en whitepaper, der kunne være relevant for marketingmanagere i medicinalindustrien? Eller det kan være, at du er på udkig efter en ny butikschef til din smykkebutik i København?

Uanset hvem du gerne vil i kontakt med, er mulighederne for at ramme dem temmelig gode gennem LinkedIn-annoncering.

Vi kan hjælpe dig med at segmentere dig frem til din målgruppe ud fra parametre som:

  • Alder
  • Branche
  • Geografi
  • Interesser
  • Anciennitet
  • Uddannelse
  • Stillingsbetegnelse
  • Virksomhedsstørrelse

LinkedIn er det eneste sociale medie, hvor du kan segmentere din målgruppe på baggrund af titel, virksomhed og branche.

Herudover har du også mulighed for at målrette din LinkedIn-markedsføring til:

  • Retargeting målgruppe
    LinkedIn-brugere, der allerede har besøgt din hjemmeside eller webshop eller som har interageret med dine annoncer
  • Lookalikes
    Nå ud til flere potentielle kunder ved at finde brugere, der minder om personer i din eksisterende målgruppe
  • Brugerdefineret målgruppe
    Opbyg din målgruppe med afsæt i en virksomhedsliste eller kontaktliste, der fx indeholder e-mailadresser

Med LinkedIns segmenteringsmuligheder tør vi næsten garantere, at din virksomhed – uanset branche – kan nå ud til de beslutningstagere, I ønsker at gøre jer bemærket overfor.

 

3. Leads, leads og atter leads

Hvis du vil have fingrene i kvalificerede leads (lad os være ærlige: hvem vil ikke det?), kan du ikke komme uden om annoncering på LinkedIn.

Som platform er LinkedIn nemlig særligt velegnet til leadgenerering. Det skyldes bl.a., at brugerne på LinkedIn typisk scroller rundt med et fagligt formål. De leder efter ny viden, brugbare erfaringer eller andre indsigter, der har relevans for deres arbejde og branche. Hvis du kan servere den viden i form af eksempelvis et whitepaper eller et nyhedsbrev, så er du et skridt nærmere en potentiel kunde.

Derudover vil du også fremstå mindre påtrængende og anmassende overfor dine leads, da de selv har valgt din virksomhed til ved at afgive fx deres e-mailadresse.

Når du indsamler leads på LinkedIn, skal dit fokus altså ikke være at sælge dine produkter og services – i hvert fald ikke i første omgang. For en stund skal du pakke din indre sælger Helge med de brede fælge væk og i stedet for først fokusere på at skabe en god og sund kunderelation. Og det gør du effektivt med leadgenerering på LinkedIn.

Men det er altså ikke kun os, der påstår, at LinkedIn er et særdeles godt medie til at indsamle leads. En undersøgelse fra Hubspot viser, at LinkedIn er 274% mere effektivt til at generere leads sammenlignet med Facebook og Twitter.

Og hvis du ikke er overbevist af det tal, får du her to statistikker, der måske får dig til se det hellige LinkedIn-lys:

  • 80% af B2B-leads på sociale medier stammer fra LinkedIn (Tal fra LinkedIn)
  • 40% af marketingmedarbejdere inden for B2B ser LinkedIn som den mest effektive kanal til at generere leads af høj kvalitet (Tal fra LinkedIn)

 

4. Flere og flere er på LinkedIn

For hvert år der går, vokser LinkedIn. På bare 6 år – fra 2016 til og med 2023 – er antallet af LinkedIn-brugere fordoblet, så der i dag er knap 1 milliard brugere på mediet.

Samme tendens ser vi også i Danmark. Ifølge Kulturstyrelsens tal havde 39% af danskerne en LinkedIn-profil i 2018, mens det tal var vokset til 43% i 2020.

Tallene taler altså deres tydelige sprog. I takt med at antallet af LinkedIn-brugere vokser, så vokser potentialet ved at markedsføre sig på LinkedIn tilsvarende. For hvert år, der går, har du mulighed for at nå ud til (endnu) flere relevante beslutningstagere med dit produkt eller din ydelse. Og den mulighed forestiller vi os, at du nødig vil gå glip af.

 

5. Skab opmærksomhed omkring dit brand

LinkedIn-annoncering er ikke kun et effektivt værktøj til at fange leads fra potentielle kunder på. Når du annoncerer på LinkedIn, opnår du også brand awareness omkring din virksomhed eller dit produkt. At skabe brand awareness overfor din målgruppe er særligt vigtigt i en tid, hvor vi konstant bliver bombarderet med budskaber og informationer.

Hvis du specifikt ønsker at udbrede kendskabet til dit brand, kan du vælge det som kampagnemålsætning i din annoncering.

FAQ om LinkedIn

Hvad er LinkedIn?

LinkedIn er verdens største faglige netværk, der tæller knap 1 milliard brugere på tværs af 200 lande. Og platformen bliver kun mere populær for hvert år, der går. Siden 2016 er antallet af LinkedIn-brugere nemlig fordoblet.

Zoomer vi ind på Danmark, så er danskerne også glade for LinkedIn. Ifølge Kulturministeriet havde 43% af danskerne i 2020 en profil på mediet.

Den grundlæggende idé med LinkedIn er, at fagpersoner, beslutningstagere og eksperter har mulighed for at kommunikere til og med eget og andres netværk. Man kan se LinkedIn som et slags erhvervsfokuseret forum, hvor man udveksler faglig viden.

Dette gør, at brugerne på LinkedIn har et andet mindset sammenlignet med eksempelvis Facebook og Instagram. På LinkedIn forventer man at støde på fagligt og professionelt indhold, mens billederne fra din weekendtur til Budapest i højere grad hører til på Instagram.

Er det dyrt at annoncere på LinkedIn?

Overordnet set er LinkedIn lidt dyrere at annoncere på sammenlignet med andre sociale medier.

Med tal fra Web FX får du nedenfor et overblik over den gennemsnitlige klikpris og pris pr. tusinde visninger (CPM) på nogle af de største annonceringsplatforme.

  • LinkedIn
    Klikpris: 39 kr. pr. klik
    CPM: 49 kr.
  • Facebook
    Klikpris: 7 kr. pr. klik
    CPM: 53 kr.
  • YouTube
    Klikpris: 24 kr. pr. klik
    CPM: 71 kr.
  • Instagram
    Klikpris: 26 kr. pr. klik
    CPM: 53 kr.

Som B2B-virksomhed bør man dog ikke lade sig skræmme af den højere klikpris på LinkedIn. Vi vil nemlig argumentere for, at B2B-virksomheder får mere for pengene gennem annoncering på LinkedIn, da platformen er bedre til at generere kvalificerede leads. Eksempelvis viser en undersøgelse fra Hubspot, at LinkedIn er 274% mere effektivt til at generere leads sammenlignet med Facebook og Twitter.

Det kan altså godt være, at du får færre leads for dit budget på LinkedIn sammenlignet med fx Facebook-annoncering, men der er en stor chance for, at de leads, du får, er mere kvalificerede. Det skyldes bl.a. den præcise annoncering på LinkedIn, hvor du effektivt kan målrette din markedsføring til en specifik målgruppe.

Vi har en snæver målgruppe. Kan I hjælpe?

Ifølge Danmarks Statistik bruger 33% af den danske befolkning LinkedIn.

Der er med andre ord gode chancer for, at netop din målgruppe – uanset hvor specifik den er – også er på mediet.

Uanset om din målgruppe befinder sig i Danmark eller i udlandet, så er de præcise segmenteringsmuligheder en af de helt store fordele ved at markedsføre sig på LinkedIn.

Vi kan hjælpe dig med at snævre dig ind på din målgruppe ved at segmentere dem efter eksempelvis titel, anciennitet, specifikke færdigheder eller uddannelse.

Er LinkedIn-annoncering for alle?

Da LinkedIn i sagens natur er et virksomheds- og medarbejder-fokuseret socialt medie, egner LinkedIn-annoncering sig bedst til B2B-virksomheder, der ønsker at få fat i det professionelle segment.

Når det er sagt, ser vi flere og flere eksempler på B2C-virksomheder, der bruger platformen som udstillingsvindue i bestræbelserne på at tiltrække dygtige medarbejdere.

Hvis du stadig er i tvivl, om det giver mening for din virksomhed at annoncere på LinkedIn, eller om du skal kigge mod Facebook-annoncering, står vi klar med vejledning og rådgivning.

Kan jeg selv annoncere på LinkedIn?

Ja det kan du godt. Nettet bugner endda med alverdens guides til, hvordan man kommer i gang med annoncering på LinkedIn.

Men.

Hvis du ikke før har arbejdet med LinkedIn-annoncering, kan det hurtigt blive en uoverskuelig og bekostelig affære.

Ligesom med alle andre sociale medier skal du nemlig sætte tid og energi af til sætte dig ind i LinkedIn og deres annonceplatform. Her skal du bl.a. dykke ned i kampagnemålsætninger, målgrupper, annoncetyper, udvikling af kreativer (video og billede) budget, tidsplan og løbende optimering.

Hvis det lyder for tidskrævende og uoverskueligt, kan du lade Makers hjælpe dig med LinkedIn-annoncering. Vi hjælper nemlig en lang række virksomheder med markedsføring. Den erfaring og læring, vi løbende tilegner os, tager vi med ind i nye samarbejder, så du kan få gavn af den.